Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of Vehicle Manoeuvre Test Data for Forming and Approval of Physical Model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00230980" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00230980 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://akce.fd.cvut.cz/en/scsp2015" target="_blank" >http://akce.fd.cvut.cz/en/scsp2015</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2015.7181568" target="_blank" >10.1109/SCSP.2015.7181568</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of Vehicle Manoeuvre Test Data for Forming and Approval of Physical Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution describes the already performed dynamic driving tests of a high-load road vehicle and an articulated vehicle, consisting of a towing vehicle and a semitrailer. The driving tests consisted of standard and extreme manoeuvres, what means acceleration, braking at variable intensity, evasive manoeuvre. The tests were conducted at different load of the semitrailer as well as with the separate towing vehicle. The three-axis accelerometer was located on the car body frame and at the cockpit. The contribution as well includes the assessment of the measured data and the description of its use during the creation of the physical model of the vehicle simulator movement. There is the intention to simulate the movement on such a way the impacts on the driver are as real as possible in comparison to real vehicles that shall be replaced by the simulator.

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of Vehicle Manoeuvre Test Data for Forming and Approval of Physical Model

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution describes the already performed dynamic driving tests of a high-load road vehicle and an articulated vehicle, consisting of a towing vehicle and a semitrailer. The driving tests consisted of standard and extreme manoeuvres, what means acceleration, braking at variable intensity, evasive manoeuvre. The tests were conducted at different load of the semitrailer as well as with the separate towing vehicle. The three-axis accelerometer was located on the car body frame and at the cockpit. The contribution as well includes the assessment of the measured data and the description of its use during the creation of the physical model of the vehicle simulator movement. There is the intention to simulate the movement on such a way the impacts on the driver are as real as possible in comparison to real vehicles that shall be replaced by the simulator.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2015 Smart Cities Symposium Prague (SCSP)

  • ISBN

    978-1-4673-6727-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE Press

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    24. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku