Posouzení manévru vozidla v souvislosti s analýzou dopravních nehod
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F02%3APU57976" target="_blank" >RIV/00216305:26610/02:PU57976 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Posouzení manévru vozidla v souvislosti s analýzou dopravních nehod
Popis výsledku v původním jazyce
Při rekonstrukci dopravních nehod často vzniká potřeba analyzovat jízdní manévr vozidla a to buď v souvislosti s jízdou vozidla před kolizí nebo v souvislosti s analýzou technických možností řidiče kolizní situaci odvrátit. V literatuře pro znaleckou činnost jsou publikovány vzorce pro výpočet celkové doby manévru vozidla (jednoduché změny jízdního pruhu), kdy výpočet pohybu vozidla je simulován pohybem hmotného bodu. Příspěvek je zaměřen na příčnou dynamiky vozidla. Prezentovány jsou některé výsledky jízdních zkoušek, při kterých byl simulován jeden z charakteristických manévrů vozidla, kterým je změna jízdního pruhu resp. manévr vyhnutí se překážce. Měření byla prováděna pomocí optických snímačů od firmy Corrsys Datron a snímačů zrychlení a úhlovýchrychlostí. V příspěvku jsou porovnány teoretické a měřené průběhy příčného zrychlení a některé předběžné výsledky související se subjektivním ohodn
Název v anglickém jazyce
Examination of the vehicle manoeuvre within the context of the traffic accidents analysis
Popis výsledku anglicky
At the traffic accident analysis a requirement to analyse the vehicle manoeuvre often occurs either in connection with the ride of the vehicle before the collision or in connection with analysis of the driver's technical possibilities to avoid the accident. The formulas for calculation of total time of the vehicle manouevre (single lane change), when calculation of the vehicle movement is simulated by means of mass point movement, are published in the specialist literature for the expert activity. The Paper is aimed to the transversal dynamics of the vehicle. Some results of the ride tests with the lane change manoeuvre, if you like the manoeuvre of the obstacle avoidance, are presented in the Paper. The measurements were carried out with the help of optical sensors and sensors of acceleration and angular velocities, manufactured by the CORRSYS-Datron Sensorsysteme GmbH company. The teoretical and measured results of the behaviour of the transversal acceleration and some preresults rel
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F00%2F0722" target="_blank" >GA103/00/0722: Experimentální ověřování jízdních manévrů vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inženýrská mechanika 2002
ISBN
80-214-2109-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
117-118
Název nakladatele
Institute of Mechanics of Solids, Faculty of Mechanical Engeering, Brno University of Technology
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
13. 5. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—