Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Posouzení manévru vozidla v souvislosti s analýzou dopravních nehod

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F02%3APU57976" target="_blank" >RIV/00216305:26610/02:PU57976 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Posouzení manévru vozidla v souvislosti s analýzou dopravních nehod

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při rekonstrukci dopravních nehod často vzniká potřeba analyzovat jízdní manévr vozidla a to buď v souvislosti s jízdou vozidla před kolizí nebo v souvislosti s analýzou technických možností řidiče kolizní situaci odvrátit. V literatuře pro znaleckou činnost jsou publikovány vzorce pro výpočet celkové doby manévru vozidla (jednoduché změny jízdního pruhu), kdy výpočet pohybu vozidla je simulován pohybem hmotného bodu. Příspěvek je zaměřen na příčnou dynamiky vozidla. Prezentovány jsou některé výsledky jízdních zkoušek, při kterých byl simulován jeden z charakteristických manévrů vozidla, kterým je změna jízdního pruhu resp. manévr vyhnutí se překážce. Měření byla prováděna pomocí optických snímačů od firmy Corrsys Datron a snímačů zrychlení a úhlovýchrychlostí. V příspěvku jsou porovnány teoretické a měřené průběhy příčného zrychlení a některé předběžné výsledky související se subjektivním ohodn

  • Název v anglickém jazyce

    Examination of the vehicle manoeuvre within the context of the traffic accidents analysis

  • Popis výsledku anglicky

    At the traffic accident analysis a requirement to analyse the vehicle manoeuvre often occurs either in connection with the ride of the vehicle before the collision or in connection with analysis of the driver's technical possibilities to avoid the accident. The formulas for calculation of total time of the vehicle manouevre (single lane change), when calculation of the vehicle movement is simulated by means of mass point movement, are published in the specialist literature for the expert activity. The Paper is aimed to the transversal dynamics of the vehicle. Some results of the ride tests with the lane change manoeuvre, if you like the manoeuvre of the obstacle avoidance, are presented in the Paper. The measurements were carried out with the help of optical sensors and sensors of acceleration and angular velocities, manufactured by the CORRSYS-Datron Sensorsysteme GmbH company. The teoretical and measured results of the behaviour of the transversal acceleration and some preresults rel

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F00%2F0722" target="_blank" >GA103/00/0722: Experimentální ověřování jízdních manévrů vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Inženýrská mechanika 2002

  • ISBN

    80-214-2109-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    117-118

  • Název nakladatele

    Institute of Mechanics of Solids, Faculty of Mechanical Engeering, Brno University of Technology

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    13. 5. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku