Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jízdní zkoušky vyhýbacích manévrů vozidla (rekonstrukce a výsledky měření)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F04%3APU57973" target="_blank" >RIV/00216305:26610/04:PU57973 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Fahrspurwechseltest von Kraftfahrzeugen (Messergebnisse und Rekonstruktionen)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Diese Studie präsentiert Messungen des Fahrverhaltens von Fahrzeugen, mit denen ein heftiger Fahrspurwechselvorgang simuliert wurde. Ziel dieser Studie war es, eine möglichst komplette Information über die Bewegung des Fahrzeuges anhand der gemessenen Signale zu bekommen. Die Betonung wurde insbesondere auf die Rekonstruktion der Position des Fahrzeuges im Raum sowie an den Schwimmwinkel und die Beschleunigung in der Längs-und Querrichtung im Schwerpunkt des Fahrzeuges gelegt. Präsentiert sind dann Berechnungen, die von Optiksensoren der Firma CORRSYS-DATRON Sensorsysteme GmbH durch Signalverarbeitung gewonnen wurden. Die Sensoren zur Messung von Beschleunigung und Winkelgeschwindigkeiten werden dann für die Überprüfung von Ergebnissen der Berechnungenverwendet. Es wurden insgesamt 13 Fahrzeugtests mit dem PKW Skoda Octavia Ambiente 1,9 TDi eingehend untersucht und die Wieder-herstellungsergebnisse wurden dann mit Berechnungsmethoden verglichen, die für die Auswertung des Fahrzeugverh

  • Název v anglickém jazyce

    Lane change test manoeuvres (test results and reconstructions)

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents the measurement results of sudden lane-changing manoeuvers. The study was aimed at the acquisition of most comprehensive information about the vehicle movement, based on the signals measured. Stress was laid in particular on the reconstruction of the car body position in the space, the sideslip angles and the acceleration of centre of gravity of the car in longitudinal and lateral directions. The study presents calculations based on the processing of output signals from optical sensors manufactured by the company CORRSYS-DATRON Sensorsysteme GmbH. Tranducers of acceleration and angle velocity are used for the verification of calculation results. In total 13 manoeuvres on the Skoda Octavia Ambiente 1.9 TDi passenger car were analyed in detail. The re-construction results were compared with those obtained by methods used for the calculation of vehicle manoeuvre, in a way to check for the possibility of utilization of such manoeuvres in practical calculations in the pra

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13th International EVU Congress, 5-6 November, 2004 Budapest

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    1-21

  • Název nakladatele

    EVU Hungary, Budapest

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Budapest

  • Datum konání akce

    5. 11. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku