Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lane change test manoeuvres (test results and reconstructions)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F05%3APU57961" target="_blank" >RIV/00216305:26610/05:PU57961 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lane change test manoeuvres (test results and reconstructions)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study presents the measurement results of sudden lane-changing manoeuvers. The study was aimed at the acquisition of most comprehensive information about the vehicle movement, based on the signals measured. Stress was laid in particular on the reconstruction of the car body position in the space, the sideslip angles and the acceleration of centre of gravity of the car in longitudinal and lateral directions. The study presents calculations based on the processing of output signals from optical sensors manufactured by the company CORRSYS-DATRON Sensorsysteme GmbH. Tranducers of acceleration and angle velocity are used for the verification of calculation results. In total 13 manoeuvres on the Skoda Octavia Ambiente 1.9 TDi passenger car were analyed in detail. The re-construction results were compared with those obtained by methods used for the calculation of vehicle manoeuvre, in a way to check for the possibility of utilization of such manoeuvres in practical calculations in the pra

  • Název v anglickém jazyce

    Lane change test manoeuvres (test results and reconstructions)

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents the measurement results of sudden lane-changing manoeuvers. The study was aimed at the acquisition of most comprehensive information about the vehicle movement, based on the signals measured. Stress was laid in particular on the reconstruction of the car body position in the space, the sideslip angles and the acceleration of centre of gravity of the car in longitudinal and lateral directions. The study presents calculations based on the processing of output signals from optical sensors manufactured by the company CORRSYS-DATRON Sensorsysteme GmbH. Tranducers of acceleration and angle velocity are used for the verification of calculation results. In total 13 manoeuvres on the Skoda Octavia Ambiente 1.9 TDi passenger car were analyed in detail. The re-construction results were compared with those obtained by methods used for the calculation of vehicle manoeuvre, in a way to check for the possibility of utilization of such manoeuvres in practical calculations in the pra

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Impact the journal of the Institute of Traffic Accident Investigators

  • ISSN

    0959-4302

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    63-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus