Photogrammetric Determination of Pavement Skid Resistance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00232185" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00232185 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Photogrammetric Determination of Pavement Skid Resistance
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with evaluation of photogrammetric measurements of pavement macrotexture for the purposes of new non-contact method for determination of pavement skid resistance developed at the Department of Forensic Experts in Transportation. With useof field test the variance of generated models, achieved quality and extent of obtained information together with the limitations of the measurement method was evaluated. In total, seven measurements of single sample of pavement surface were carried out. Five assessed the dry samples and two measurements were carried out on moistened pavement.. The comparison showed that photogrammetric measurements maintained very low variance (less than 0,5%) in case that the measured surface was dry and clean. Furthermore, photogrammetry showed to be more flexible, faster and more accurate method for measurement of the pavement macro-texture.
Název v anglickém jazyce
Photogrammetric Determination of Pavement Skid Resistance
Popis výsledku anglicky
This paper deals with evaluation of photogrammetric measurements of pavement macrotexture for the purposes of new non-contact method for determination of pavement skid resistance developed at the Department of Forensic Experts in Transportation. With useof field test the variance of generated models, achieved quality and extent of obtained information together with the limitations of the measurement method was evaluated. In total, seven measurements of single sample of pavement surface were carried out. Five assessed the dry samples and two measurements were carried out on moistened pavement.. The comparison showed that photogrammetric measurements maintained very low variance (less than 0,5%) in case that the measured surface was dry and clean. Furthermore, photogrammetry showed to be more flexible, faster and more accurate method for measurement of the pavement macro-texture.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
YTEC 2015 - Sborník příspěvků konference
ISBN
978-80-01-05791-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
30. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—