Fotogrammetrické určování makro-textury vozovky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00301581" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00301581 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://lfgm.fsv.cvut.cz/telc/2015/index15.htm" target="_blank" >http://lfgm.fsv.cvut.cz/telc/2015/index15.htm</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fotogrammetrické určování makro-textury vozovky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá zhodnocením fotogrammetrického určování makro-textury vozovky pro potřeby nově navržené metody bezkontaktního určování protismykových vlastností vozovky. Pomocí série testů byla sledována variance, kvalita a informační hodnota modelů získaných za pomoci digitální obrazové korelace. Zároveň byli sledovány omezení možného využití zejména pak ve srovnání s původně navrhovaným přístupem využívajícího ruční skenováním. Celkem bylo provedeno sedm měření vybraného vzorku povrchu vozovky, přičemž v pěti případech se jednalo o měření suchého povrchu, který byl následně postupně zvlhčován. Vzájemné porovnání ukázalo, že generované modely vykazovali velmi nízké hodnoty rozptylu (méně než 0,5%) v případě, že povrch byl suchý a čistý. Digitální obrazová korelace se ukázala jako velmi flexibilní, rychlá a velice přesná metoda pro potřeby určování makro-textury vozovky.
Název v anglickém jazyce
Photogrammetric measurements of the road surface macro-texture
Popis výsledku anglicky
The paper deals with newly proposed alternative methods for contactless determination of the antiskid characteristics of the road pavement. In particular, this contribution discus the photogrammetric measurements of the road surface macro-texture. Using a series of tests was assessed the potential, suitability and limits of proposed method. The variance, quality and information value of models obtained using digital image correlation were assessed. At the same time, limitations on the possible use, especially in comparison with the originally proposed approach of manual 3D scanning, were evaluated. In total, seven measurements were carried out on selected road surface sample. The first five measurement were performed on dry surface. For further testing, the surface was gradually humidified. Mutual comparison shows that the generated models exhibit a very low differences (less than 0.5%) from 3D scan measurements when the surface was dry and clean. Digital image correlation has proven to be a very flexible, fast, affordable and very accurate method for determination of the road surface macro-texture.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník workshopu RPAS a SVK, Telč 2015
ISBN
978-80-01-05828-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Telč
Datum konání akce
9. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—