Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fotogrammetrické určování makro-textury vozovky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00301581" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00301581 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://lfgm.fsv.cvut.cz/telc/2015/index15.htm" target="_blank" >http://lfgm.fsv.cvut.cz/telc/2015/index15.htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fotogrammetrické určování makro-textury vozovky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá zhodnocením fotogrammetrického určování makro-textury vozovky pro potřeby nově navržené metody bezkontaktního určování protismykových vlastností vozovky. Pomocí série testů byla sledována variance, kvalita a informační hodnota modelů získaných za pomoci digitální obrazové korelace. Zároveň byli sledovány omezení možného využití zejména pak ve srovnání s původně navrhovaným přístupem využívajícího ruční skenováním. Celkem bylo provedeno sedm měření vybraného vzorku povrchu vozovky, přičemž v pěti případech se jednalo o měření suchého povrchu, který byl následně postupně zvlhčován. Vzájemné porovnání ukázalo, že generované modely vykazovali velmi nízké hodnoty rozptylu (méně než 0,5%) v případě, že povrch byl suchý a čistý. Digitální obrazová korelace se ukázala jako velmi flexibilní, rychlá a velice přesná metoda pro potřeby určování makro-textury vozovky.

  • Název v anglickém jazyce

    Photogrammetric measurements of the road surface macro-texture

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with newly proposed alternative methods for contactless determination of the antiskid characteristics of the road pavement. In particular, this contribution discus the photogrammetric measurements of the road surface macro-texture. Using a series of tests was assessed the potential, suitability and limits of proposed method. The variance, quality and information value of models obtained using digital image correlation were assessed. At the same time, limitations on the possible use, especially in comparison with the originally proposed approach of manual 3D scanning, were evaluated. In total, seven measurements were carried out on selected road surface sample. The first five measurement were performed on dry surface. For further testing, the surface was gradually humidified. Mutual comparison shows that the generated models exhibit a very low differences (less than 0.5%) from 3D scan measurements when the surface was dry and clean. Digital image correlation has proven to be a very flexible, fast, affordable and very accurate method for determination of the road surface macro-texture.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník workshopu RPAS a SVK, Telč 2015

  • ISBN

    978-80-01-05828-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Telč

  • Datum konání akce

    9. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku