Segmentation of Public Transport Services and its Influence on Railway Capacity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00234500" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00234500 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ytec2015.fd.cvut.cz/cz/download/Drabek-Michal-Paper.pdf" target="_blank" >http://ytec2015.fd.cvut.cz/cz/download/Drabek-Michal-Paper.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Segmentation of Public Transport Services and its Influence on Railway Capacity
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with segmentation of periodic public transport services on Czech railway network. These services are segmented according to stopping pattern: A ? transit segment (mostly EuroCity, Intercity etc.) stops only in largest cities, B ? connecting segment (mostly fast trains) stops also in smaller cities, C ? collecting segment (suburban and regional trains) stops everywhere. There is also introduced a close connection between number of PuT segments on particular railway line, their period andrailway capacity consumption. In the case of single-track lines, two PuT segments usually do not leave much usable capacity to freight trains.
Název v anglickém jazyce
Segmentation of Public Transport Services and its Influence on Railway Capacity
Popis výsledku anglicky
This paper deals with segmentation of periodic public transport services on Czech railway network. These services are segmented according to stopping pattern: A ? transit segment (mostly EuroCity, Intercity etc.) stops only in largest cities, B ? connecting segment (mostly fast trains) stops also in smaller cities, C ? collecting segment (suburban and regional trains) stops everywhere. There is also introduced a close connection between number of PuT segments on particular railway line, their period andrailway capacity consumption. In the case of single-track lines, two PuT segments usually do not leave much usable capacity to freight trains.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
YTEC 2015 - Sborník příspěvků konference
ISBN
978-80-01-05791-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
30. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—