Optimalizace rozvoje železničního systému v ČR z hlediska přepravních potřeb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00306719" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00306719 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimalizace rozvoje železničního systému v ČR z hlediska přepravních potřeb
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto výzkumného projektu je zformulovat metodiku optimalizace využití tratí s vyčerpanou kapacitou, tedy navrhnout postup optimální vzájemné interakce parametrů infrastruktury a vozidel s ohledem na dopady na požadavky železničního provozu směrem k objednatelům závazků veřejné služby a konečným zákazníkům. K dosažení výše uvedeného cíle slouží analytická část a metodika. Analytická část sestává z analýzy legislativy z pohledu přidělování kapacity dráhy a operativního řízení provozu, sběr požadavků objednatelů, případně dopravců, na kapacitu a analýza parametrů zejména nákladních vlaků tak, aby mohly být konstruovány katalogové trasy vyhovující většině dopravců. Byla rovněž shromážděna relevantní dobrá praxe z vyspělých evropských zemí. Vzhledem k roli objednatelů v ČR je přidána rovněž pasáž vysvětlující ITJŘ a segmentaci nabídky v osobní dopravě, neboť obojí úzce souvisí s využitím kapacity.
Název v anglickém jazyce
Optimization of development of the railway system of the Czech Republic in terms of transport needs
Popis výsledku anglicky
The goal of this project is to formulate methodology for optimization of utilization of railway lines with exhausted capacity, i.e. to propose a procedure of optimal interaction between infrastructure and vehicles' parameters regarding the impact on the requirements of customer of public service orderers and end customers. The presented analysis is the first step to achieve the mentioned goal. The second one is the methodology itself. The analysis comprises analysis of legislation, focused on railway capacity allocation and traffic management, of collection of railway undertakings' and orderers' requirements for capacity, and of analysis of parameters of trains, particularly of freight ones, so the suitable catalogue train paths can be constructed. Relevant good practice from advanced European countries was also gathered. Because of importance of public service orderers in the Czech Republic, the part with explanation of the Integrated Periodic Timetable (IPT) and segmentation of public transport offer was also included, as both phenomena are closely linked to railway capacity utilization.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TB0300MD013" target="_blank" >TB0300MD013: Optimalizace rozvoje železničního systému ČR z hlediska přepravních potřeb</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů