Hodnocení dopravní obsluhy území veřejnou dopravou pomocí makroskopických dopravních modelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00234540" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00234540 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ytec2015.fd.cvut.cz/cz/download/YTEC2015-Proceedings.pdf" target="_blank" >http://www.ytec2015.fd.cvut.cz/cz/download/YTEC2015-Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení dopravní obsluhy území veřejnou dopravou pomocí makroskopických dopravních modelů
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with public transport service design and its assessment. Most approaches in this field are currently based on calculating time savings caused by designed improvement in the public transport supply. These techniques use as an input constant supply in the form of origin-destination (OD) passenger flow matrix. However, in fact, the passengers change their decisions on the basis of the new public transport supply. So they can change their destination, mode of transport or route in the public transport network. The macroscopic transport models can record, describe and forecast these changes. This paper presents new assessment technique based on the macroscopic transport modelling. Several accessibility indicators are derived from such modeland the assessment uses changes in these indicators to evaluate particular public transport service design. As a numerical example, assessment of the new public transport service design in Jindřichův Hradec is presented.
Název v anglickém jazyce
Public Transport Service Assessment using Macroscopic Transport Modelling
Popis výsledku anglicky
This paper deals with public transport service design and its assessment. Most approaches in this field are currently based on calculating time savings caused by designed improvement in the public transport supply. These techniques use as an input constant supply in the form of origin-destination (OD) passenger flow matrix. However, in fact, the passengers change their decisions on the basis of the new public transport supply. So they can change their destination, mode of transport or route in the public transport network. The macroscopic transport models can record, describe and forecast these changes. This paper presents new assessment technique based on the macroscopic transport modelling. Several accessibility indicators are derived from such modeland the assessment uses changes in these indicators to evaluate particular public transport service design. As a numerical example, assessment of the new public transport service design in Jindřichův Hradec is presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
YTEC 2015 - Sborník příspěvků konference
ISBN
978-80-01-05791-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
120-125
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
30. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—