Přínos poloostrovních nástupišť ke zlepšení cestování vlaky osobní dopravy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00235974" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00235974 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přínos poloostrovních nástupišť ke zlepšení cestování vlaky osobní dopravy
Popis výsledku v původním jazyce
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici a zastávce u koleje, určené k nastupování a vystupování cestujících (příp. pro manipulaci se zavazadly a zásilkami), je nedílnou součástí infrastruktury železničních stanic a zastávek v podstatě od samého počátku budování železničních drah, přesněji řečeno od zahájení železniční osobní přepravy. Významnou revolucí v typologii nástupišť se stalo zřizování tzv. poloostrovních nástupišť, která na tratích vnitrostátního významu umožnila zvýšení bezpečnosti a komfortu při nastupování do vlaků a vystupování z nich při nízkých investičních nákladech. Právě na uvedený typ nástupišť je zaměřen tento článek, který popisuje vývoj jejich použití v ČR, teoretické varianty uspořádání stanic s těmito typy nástupišť, jejich výhody a nevýhody, příklady realizace v ČR a v neposlední řadě rovněž problémy s návrhem těchto nástupišť ve vztahu k legislativě EU.
Název v anglickém jazyce
Contribution of Semi-island Platform to Passenger Train Travelling
Popis výsledku anglicky
The platform is the facility of railway substructure at railway stations or stops along the track and with a high surface adapted for passengers to get on and get off the trains (or for manipulation with luggage and parcels). It has been an integral partof railway stations and stops infrastructure since the very beginning of railway lines building, more precisely since the commencement of passenger rail transport. A significant revolution in the platform typology came with the introduction of semi-island platforms that allowed an increase of safety and comfort in getting on/off at the national railway lines. The paper is focused especially on this platform type and describes the development of its use in the Czech Republic, the theoretical alternatives of arrangement of stations with this platform types, their advantages and disadvantages, the examples of their implementation in the Czech Republic and last but not last, the problems of designing these platforms with respect to the EU
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silnice Železnice
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
75-82
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—