Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přínos poloostrovních nástupišť ke zlepšení cestování vlaky osobní dopravy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00235974" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00235974 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přínos poloostrovních nástupišť ke zlepšení cestování vlaky osobní dopravy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici a zastávce u koleje, určené k nastupování a vystupování cestujících (příp. pro manipulaci se zavazadly a zásilkami), je nedílnou součástí infrastruktury železničních stanic a zastávek v podstatě od samého počátku budování železničních drah, přesněji řečeno od zahájení železniční osobní přepravy. Významnou revolucí v typologii nástupišť se stalo zřizování tzv. poloostrovních nástupišť, která na tratích vnitrostátního významu umožnila zvýšení bezpečnosti a komfortu při nastupování do vlaků a vystupování z nich při nízkých investičních nákladech. Právě na uvedený typ nástupišť je zaměřen tento článek, který popisuje vývoj jejich použití v ČR, teoretické varianty uspořádání stanic s těmito typy nástupišť, jejich výhody a nevýhody, příklady realizace v ČR a v neposlední řadě rovněž problémy s návrhem těchto nástupišť ve vztahu k legislativě EU.

  • Název v anglickém jazyce

    Contribution of Semi-island Platform to Passenger Train Travelling

  • Popis výsledku anglicky

    The platform is the facility of railway substructure at railway stations or stops along the track and with a high surface adapted for passengers to get on and get off the trains (or for manipulation with luggage and parcels). It has been an integral partof railway stations and stops infrastructure since the very beginning of railway lines building, more precisely since the commencement of passenger rail transport. A significant revolution in the platform typology came with the introduction of semi-island platforms that allowed an increase of safety and comfort in getting on/off at the national railway lines. The paper is focused especially on this platform type and describes the development of its use in the Czech Republic, the theoretical alternatives of arrangement of stations with this platform types, their advantages and disadvantages, the examples of their implementation in the Czech Republic and last but not last, the problems of designing these platforms with respect to the EU

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silnice Železnice

  • ISSN

    1801-822X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    75-82

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus