Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Layout Optimalization of Equipment for Personal Transport in Public Transport Change Nodes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00209475" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00209475 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Layout Optimalization of Equipment for Personal Transport in Public Transport Change Nodes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents several key parameters of public transport change nodes, which is important for layout optimalization in them. First, based on surveys in chosen localities a real speed of getting on and off the board by passengers was ascertained depending on the height of a door edge and vehicle type and the platform access capacity and the speed of pedestrian current on the platform and on different types of access paths and on staircase were verified. A statistics of all railway station in the Czech Republic was processed to characterize existing stations in respect to their platform layout and parameters. Finally, a change nodes classification ? which influences the transfer characteristics ? is very important.

  • Název v anglickém jazyce

    Layout Optimalization of Equipment for Personal Transport in Public Transport Change Nodes

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents several key parameters of public transport change nodes, which is important for layout optimalization in them. First, based on surveys in chosen localities a real speed of getting on and off the board by passengers was ascertained depending on the height of a door edge and vehicle type and the platform access capacity and the speed of pedestrian current on the platform and on different types of access paths and on staircase were verified. A statistics of all railway station in the Czech Republic was processed to characterize existing stations in respect to their platform layout and parameters. Finally, a change nodes classification ? which influences the transfer characteristics ? is very important.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    20th Anniversary of the Faculty of Transportation Sciences, Czech Technical University in Prague - Selected Papers

  • ISBN

    978-80-01-05320-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    76-81

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku