Layout Optimalization of Equipment for Personal Transport in Public Transport Change Nodes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00209475" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00209475 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Layout Optimalization of Equipment for Personal Transport in Public Transport Change Nodes
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents several key parameters of public transport change nodes, which is important for layout optimalization in them. First, based on surveys in chosen localities a real speed of getting on and off the board by passengers was ascertained depending on the height of a door edge and vehicle type and the platform access capacity and the speed of pedestrian current on the platform and on different types of access paths and on staircase were verified. A statistics of all railway station in the Czech Republic was processed to characterize existing stations in respect to their platform layout and parameters. Finally, a change nodes classification ? which influences the transfer characteristics ? is very important.
Název v anglickém jazyce
Layout Optimalization of Equipment for Personal Transport in Public Transport Change Nodes
Popis výsledku anglicky
The paper presents several key parameters of public transport change nodes, which is important for layout optimalization in them. First, based on surveys in chosen localities a real speed of getting on and off the board by passengers was ascertained depending on the height of a door edge and vehicle type and the platform access capacity and the speed of pedestrian current on the platform and on different types of access paths and on staircase were verified. A statistics of all railway station in the Czech Republic was processed to characterize existing stations in respect to their platform layout and parameters. Finally, a change nodes classification ? which influences the transfer characteristics ? is very important.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
20th Anniversary of the Faculty of Transportation Sciences, Czech Technical University in Prague - Selected Papers
ISBN
978-80-01-05320-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
76-81
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—