Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How social media facilitate learning communities and peer groups around MOOCS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00310212" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00310212 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/ijhcitp.2015010101" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4018/ijhcitp.2015010101</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/ijhcitp.2015010101" target="_blank" >10.4018/ijhcitp.2015010101</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How social media facilitate learning communities and peer groups around MOOCS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media enable the development of new didactical models underlying MOOCs. Individual learning will be complemented by group learning. Students are connected by and cooperate via a social network of study friends for example via Facebook or Twitter. They inform each other about to be expected study activities, learning experiences, cooperate in study activities and take the role of tutor or model for other students. In this paper the authors present next to the didactical model a matching algorithm to create peer groups to perform group work. In distant learning students are remote in place and time. Social media can provide a virtual meeting place. So the question is how to select your friends to cooperate successfully in study activities. They will describe a tool, which recommends best matching students, taking care of abilities and personal characteristics of students and requirements set by the lecturers in such a way that balanced groups are created. Students make a selection from the offer. Special Apps have to be downloaded on phones or computer devices to connect the teaching-learning environment.

  • Název v anglickém jazyce

    How social media facilitate learning communities and peer groups around MOOCS

  • Popis výsledku anglicky

    Social media enable the development of new didactical models underlying MOOCs. Individual learning will be complemented by group learning. Students are connected by and cooperate via a social network of study friends for example via Facebook or Twitter. They inform each other about to be expected study activities, learning experiences, cooperate in study activities and take the role of tutor or model for other students. In this paper the authors present next to the didactical model a matching algorithm to create peer groups to perform group work. In distant learning students are remote in place and time. Social media can provide a virtual meeting place. So the question is how to select your friends to cooperate successfully in study activities. They will describe a tool, which recommends best matching students, taking care of abilities and personal characteristics of students and requirements set by the lecturers in such a way that balanced groups are created. Students make a selection from the offer. Special Apps have to be downloaded on phones or computer devices to connect the teaching-learning environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BD - Teorie informace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Human Capital and Information Technology Professionals

  • ISSN

    1947-3478

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1-13

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84924404880