Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Runway incursion and methods for safety performance measurement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00233659" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00233659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/b19259-58" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/b19259-58</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/b19259-58" target="_blank" >10.1201/b19259-58</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Runway incursion and methods for safety performance measurement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    According to the relevant sources, aviation industry as a whole is detecting a long-lasting safety improvement trend. This is true for all industry stakeholders such as airports, air carriers, handling agents, air traffic service providers and maintenance organizations. Extensive legislation and internal operational rules supported the establishment of the high standard system as well as efficient oversight for civil aviation authorities. Actual level of safety is often expressed as a ratio of the total number of accidents to the number of realized operational cycles. However, in today’s world, accidents are generally rare, hence authors integrate innovative approach to safety which enables safety performance evaluation. The approach utilizes safety performance indicators as fundamental tool in the process of evaluation. Nevertheless, the process is quite challenging due to the aviation complexity. This paper focuses on Runway Incursion, one of the major phenomenon in aviation safety. It has great potential to seriously affect safety during the most critical phases of flight – during takeoff and landing. Additionally, this paper presents results of descriptive and explanatory factors analysis. It outlines their implementation into the model, which will enable future safety performance quantification of the corrective measurements preventing Runway Incursion.

  • Název v anglickém jazyce

    Runway incursion and methods for safety performance measurement

  • Popis výsledku anglicky

    According to the relevant sources, aviation industry as a whole is detecting a long-lasting safety improvement trend. This is true for all industry stakeholders such as airports, air carriers, handling agents, air traffic service providers and maintenance organizations. Extensive legislation and internal operational rules supported the establishment of the high standard system as well as efficient oversight for civil aviation authorities. Actual level of safety is often expressed as a ratio of the total number of accidents to the number of realized operational cycles. However, in today’s world, accidents are generally rare, hence authors integrate innovative approach to safety which enables safety performance evaluation. The approach utilizes safety performance indicators as fundamental tool in the process of evaluation. Nevertheless, the process is quite challenging due to the aviation complexity. This paper focuses on Runway Incursion, one of the major phenomenon in aviation safety. It has great potential to seriously affect safety during the most critical phases of flight – during takeoff and landing. Additionally, this paper presents results of descriptive and explanatory factors analysis. It outlines their implementation into the model, which will enable future safety performance quantification of the corrective measurements preventing Runway Incursion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04030465" target="_blank" >TA04030465: Výzkum a vývoj progresivních metod pro řízení bezpečnostní výkonnosti leteckých organizací</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Production Management and Engineering Sciences: Proceedings of the International Conference on Engineering Science and Production Management (ESPM 2015), Tatranská Štrba, High Tatras Mountains, Slovak Republic, 16th-17th April 2015

  • ISBN

    978-1-138-02856-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    321-326

  • Název nakladatele

    University of Economics in Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Tatranská Štrba

  • Datum konání akce

    16. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000391252400056