Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Risks of Multiple Radar Coverages In Aeronautics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00302511" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00302511 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Risks of Multiple Radar Coverages In Aeronautics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    European network of secondary surveillance radars Mode S provides essential data to Air Traffic Control Centers in general. Nowadays, the radars` operational parameters, specifically their ranges, and their locations result in a great number of areas within the European Airspace that lie in multiple radar coverages. It means that the aircraft are interrogated by two or more radars when flying in such areas. For example, the value for the Central European Airspace reaches 10 and more radars overlapping. On the one hand, the coverage redundancy may improve the quality of the surveillance to great extent as the data from more sensors are merged first. On the other, the excessive data communication among the aircraft systems and ground facilities may eventually lead to adverse effects. Firstly, the article discusses issues related to aircraft transponder occupancy due to the radars’ interrogations, particularly during the simultaneous beam scans. Secondly, a result obtained by a simulation method estimating the number of simultaneous radar scans will be presented. Finally, possible risks emerging from the radar network interconnection and excessive interrogating will be described briefly.

  • Název v anglickém jazyce

    Risks of Multiple Radar Coverages In Aeronautics

  • Popis výsledku anglicky

    European network of secondary surveillance radars Mode S provides essential data to Air Traffic Control Centers in general. Nowadays, the radars` operational parameters, specifically their ranges, and their locations result in a great number of areas within the European Airspace that lie in multiple radar coverages. It means that the aircraft are interrogated by two or more radars when flying in such areas. For example, the value for the Central European Airspace reaches 10 and more radars overlapping. On the one hand, the coverage redundancy may improve the quality of the surveillance to great extent as the data from more sensors are merged first. On the other, the excessive data communication among the aircraft systems and ground facilities may eventually lead to adverse effects. Firstly, the article discusses issues related to aircraft transponder occupancy due to the radars’ interrogations, particularly during the simultaneous beam scans. Secondly, a result obtained by a simulation method estimating the number of simultaneous radar scans will be presented. Finally, possible risks emerging from the radar network interconnection and excessive interrogating will be described briefly.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků konference Young Transportation Engineers Conference 2016

  • ISBN

    978-80-01-06016-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku