Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relationship Between the Transponder Triggering Area and the SSR Mode S Surveillance Coverage Map

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F22%3A00362086" target="_blank" >RIV/68407700:21260/22:00362086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.23919/NTCA55899.2022.9934517" target="_blank" >https://doi.org/10.23919/NTCA55899.2022.9934517</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.23919/NTCA55899.2022.9934517" target="_blank" >10.23919/NTCA55899.2022.9934517</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relationship Between the Transponder Triggering Area and the SSR Mode S Surveillance Coverage Map

  • Popis výsledku v původním jazyce

    EUROCONTROL and other European organizations place great emphasis on the efficiency of the use of the radio frequency band 1030/1090 due to its heavy load. One of the major contributors to the load on this band is the excessive number of replies that aircraft emit as a result of “Mode S Only All Call” interrogations from SSR Mode S radars. The dominant source of these replies is the area that arises between the end of the radar's surveillance coverage map to the border where transponder minimum triggering level (MTL) is achieved. Therefore, it should be an effort that the interrogation power is optimally adapted to the set surveillance coverage map and is not unnecessarily greater. Based on the processing of replies from aircraft, the paper analyzes how large this area is and whether there is a clear relationship between the set size of the surveillance coverage map and the so-called physical range of the radar. The aim is to find out how manufacturers and air navigation service providers (ANSPs) approach this setting. The paper uses data available from the Open Sky Network portal, and the analysis is performed on a sample of selected SSR within the European region.

  • Název v anglickém jazyce

    Relationship Between the Transponder Triggering Area and the SSR Mode S Surveillance Coverage Map

  • Popis výsledku anglicky

    EUROCONTROL and other European organizations place great emphasis on the efficiency of the use of the radio frequency band 1030/1090 due to its heavy load. One of the major contributors to the load on this band is the excessive number of replies that aircraft emit as a result of “Mode S Only All Call” interrogations from SSR Mode S radars. The dominant source of these replies is the area that arises between the end of the radar's surveillance coverage map to the border where transponder minimum triggering level (MTL) is achieved. Therefore, it should be an effort that the interrogation power is optimally adapted to the set surveillance coverage map and is not unnecessarily greater. Based on the processing of replies from aircraft, the paper analyzes how large this area is and whether there is a clear relationship between the set size of the surveillance coverage map and the so-called physical range of the radar. The aim is to find out how manufacturers and air navigation service providers (ANSPs) approach this setting. The paper uses data available from the Open Sky Network portal, and the analysis is performed on a sample of selected SSR within the European region.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2022 New Trends in Civil Aviation (NTCA)

  • ISBN

    978-80-01-06985-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    2694-7854

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    81-85

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    26. 10. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000895902200011