The SSR Surveillance Coverage Mapping Based on Aircraft’s Replies Processing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F21%3A00353271" target="_blank" >RIV/68407700:21260/21:00353271 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-Means-2021-Part-I.pdf" target="_blank" >https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-Means-2021-Part-I.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The SSR Surveillance Coverage Mapping Based on Aircraft’s Replies Processing
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces the method to mapping the Secondary Surveillance Radar (SSR) Mode S operational coverage based on passive receiving and analysis of replies from aircraft. The article presents the achieved results using data obtained from the OpenSky Network database. The OpenSky Network is a non-profit organization providing an extensive database with a global reach based on the collection of aircraft information over the publicly accessible 1090 MHz radio frequency channel. These data allowed us to carried out analysis over a large area of Europe and verify whether the method based on the analysis of All-Call replies brings usable results for determining operational coverage of secondary surveillance radars used by individual Air Navigation Service Providers (ANSP).
Název v anglickém jazyce
The SSR Surveillance Coverage Mapping Based on Aircraft’s Replies Processing
Popis výsledku anglicky
The paper introduces the method to mapping the Secondary Surveillance Radar (SSR) Mode S operational coverage based on passive receiving and analysis of replies from aircraft. The article presents the achieved results using data obtained from the OpenSky Network database. The OpenSky Network is a non-profit organization providing an extensive database with a global reach based on the collection of aircraft information over the publicly accessible 1090 MHz radio frequency channel. These data allowed us to carried out analysis over a large area of Europe and verify whether the method based on the analysis of All-Call replies brings usable results for determining operational coverage of secondary surveillance radars used by individual Air Navigation Service Providers (ANSP).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the “Transport Means 2021”
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
2351-7034
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
328-331
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Kaunas
Datum konání akce
6. 10. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—