Aircraft motion impact on secondary surveillance radar identification
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00322236" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00322236 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781351238649-20" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/9781351238649-20</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781351238649-20" target="_blank" >10.1201/9781351238649-20</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aircraft motion impact on secondary surveillance radar identification
Popis výsledku v původním jazyce
Mapping of secondary surveillance infrastructure using time-based analysis of transponder replies may provide up-to-date information in terms of number of operating radars in area and their rotation periods. This may be key data for various recent RF 1090 MHz saturation models and studies. Nevertheless, the times of radar-solicited reply arrivals may deviate from periodic patterns due to the aircraft motion. Recognition of such patterns in the recorded mixture of replies to different radars is thus more complicated. The aim of the paper is to propose a method for evaluating arrival time irregularities due to aircraft motion that may be a limiting factor. Hence, it may contribute to development and calibration of the secondary radar detection algorithms using time-based analysis of transponder reply mixtures.
Název v anglickém jazyce
Aircraft motion impact on secondary surveillance radar identification
Popis výsledku anglicky
Mapping of secondary surveillance infrastructure using time-based analysis of transponder replies may provide up-to-date information in terms of number of operating radars in area and their rotation periods. This may be key data for various recent RF 1090 MHz saturation models and studies. Nevertheless, the times of radar-solicited reply arrivals may deviate from periodic patterns due to the aircraft motion. Recognition of such patterns in the recorded mixture of replies to different radars is thus more complicated. The aim of the paper is to propose a method for evaluating arrival time irregularities due to aircraft motion that may be a limiting factor. Hence, it may contribute to development and calibration of the secondary radar detection algorithms using time-based analysis of transponder reply mixtures.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Trends in Civil Aviation
ISBN
978-0-8153-7602-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
123-128
Název nakladatele
CRC Press/Balkema
Místo vydání
Leiden
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 12. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—