The Mapping of SSR Transponder Triggering Areas Outside a Radar Operational Coverage
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00324801" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00324801 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-I-dalis-2018-09-25.pdf" target="_blank" >https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-I-dalis-2018-09-25.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Mapping of SSR Transponder Triggering Areas Outside a Radar Operational Coverage
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the mapping of an area behind the secondary surveillance radar mode S (SSR Mode S) operational (surveillance) coverage where the power level of interrogations is still above the triggering level of the on-board transponders. The goal was to find out the size of these areas in a real environment and the aspects which can affect their proportions. The method was based on the ground receiving of aircraft replies that contain an identification of the radar by which they were excited. A more detailed statistical description of these areas has significant implication into further activities as far as 1090 MHz RF band pollution alleviation is concerned.
Název v anglickém jazyce
The Mapping of SSR Transponder Triggering Areas Outside a Radar Operational Coverage
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the mapping of an area behind the secondary surveillance radar mode S (SSR Mode S) operational (surveillance) coverage where the power level of interrogations is still above the triggering level of the on-board transponders. The goal was to find out the size of these areas in a real environment and the aspects which can affect their proportions. The method was based on the ground receiving of aircraft replies that contain an identification of the radar by which they were excited. A more detailed statistical description of these areas has significant implication into further activities as far as 1090 MHz RF band pollution alleviation is concerned.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TRANSPORT MEANS 2018 - PROCEEDINGS OF THE 22nd INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
2351-7034
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
311-314
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Trakai
Datum konání akce
3. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—