Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pure Aloha Approximation to Mode S Transponder Throughput Modelling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00324807" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00324807 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-I-dalis-2018-09-25.pdf" target="_blank" >https://transportmeans.ktu.edu/wp-content/uploads/sites/307/2018/02/Transport-means-I-dalis-2018-09-25.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pure Aloha Approximation to Mode S Transponder Throughput Modelling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An aeronautical surveillance infrastructure in technologically developed regions is primarily based on cooperative systems. A core part of the infrastructure consists of Secondary Surveillance Radars (SSR), Multilateration systems (MLAT) and an Automatic Dependent Surveillance-Broadcast (ADS-B). Due to the inherent nature of the cooperative technologies, the on-board transponders and the 1030/1090 MHz frequencies are shared among all the systems. The collective usage combined with growing air traffic and the necessity for extracting downlink airborne parameters using Mode S result in large demands on RF spectrum and on the on-board equipment. The increasing occupancy goes hand in hand with increasing probability of an interrogation interference. The prospect of a surveillance information loss highlights the need to analyse and possibly predict the behaviour of 1030/1090 MHz environment by air navigation service providers. This paper focuses on a plausibility of approximating the SSR Mode S (selective) interrogation sequences in multi-radar coverage to a Pure Aloha protocol which incorporates a mutual independence of radar systems and an interrogation retransmission. The feasibility of the approximation is evaluated using simulation of a typical interrogation sequence while analysing the Mode S transponder throughput. The Pure Aloha model parameters to fit the selected interrogation sequence are devised.

  • Název v anglickém jazyce

    Pure Aloha Approximation to Mode S Transponder Throughput Modelling

  • Popis výsledku anglicky

    An aeronautical surveillance infrastructure in technologically developed regions is primarily based on cooperative systems. A core part of the infrastructure consists of Secondary Surveillance Radars (SSR), Multilateration systems (MLAT) and an Automatic Dependent Surveillance-Broadcast (ADS-B). Due to the inherent nature of the cooperative technologies, the on-board transponders and the 1030/1090 MHz frequencies are shared among all the systems. The collective usage combined with growing air traffic and the necessity for extracting downlink airborne parameters using Mode S result in large demands on RF spectrum and on the on-board equipment. The increasing occupancy goes hand in hand with increasing probability of an interrogation interference. The prospect of a surveillance information loss highlights the need to analyse and possibly predict the behaviour of 1030/1090 MHz environment by air navigation service providers. This paper focuses on a plausibility of approximating the SSR Mode S (selective) interrogation sequences in multi-radar coverage to a Pure Aloha protocol which incorporates a mutual independence of radar systems and an interrogation retransmission. The feasibility of the approximation is evaluated using simulation of a typical interrogation sequence while analysing the Mode S transponder throughput. The Pure Aloha model parameters to fit the selected interrogation sequence are devised.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20202 - Communication engineering and systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    TRANSPORT MEANS 2018 - PROCEEDINGS OF THE 22nd INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE

  • ISBN

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

    2351-7034

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    391-394

  • Název nakladatele

    Kaunas University of Technology

  • Místo vydání

    Kaunas

  • Místo konání akce

    Trakai

  • Datum konání akce

    3. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku