Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Utilization of CNG and LNG in Transportation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00306366" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00306366 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Utilization of CNG and LNG in Transportation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, we have been hearing about substitution of conventional fuels for alternative fuels more and more frequently. The talks are focused mainly on electric power and compressed natural gas, or else hybrid drive. Another possible alternative can be liquid natural gas (LNG), currently not so wide-spread even though its main advantage in comparison to CNG is the full-tank range. Of course, the biggest disadvantage for LNG today is an insufficient infrastructure of filling stations. Directive2014/94/EU of the European Parliament on introduction of alternative fuel infrastructure remembers this, as it sets indicative average necessary distance between LPG filling points to 400 km. By way of contrast, the distance for CNG is set to 150 km. In contradistinction to other countries, there are no LNG stations in the Czech Republic. There are about 75 LNG stations in the EU, mainly in the United Kingdom, Scandinavia, Benelux, or in Spain. Therefore, in terms of international transportation it is necessary to evaluate LNG utilization until the infrastructure is adequately developed. The presented article is on operational, technological and economical comparison of three different fuels used in bus transportation: diesel, CNG and LNG.

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization of CNG and LNG in Transportation

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, we have been hearing about substitution of conventional fuels for alternative fuels more and more frequently. The talks are focused mainly on electric power and compressed natural gas, or else hybrid drive. Another possible alternative can be liquid natural gas (LNG), currently not so wide-spread even though its main advantage in comparison to CNG is the full-tank range. Of course, the biggest disadvantage for LNG today is an insufficient infrastructure of filling stations. Directive2014/94/EU of the European Parliament on introduction of alternative fuel infrastructure remembers this, as it sets indicative average necessary distance between LPG filling points to 400 km. By way of contrast, the distance for CNG is set to 150 km. In contradistinction to other countries, there are no LNG stations in the Czech Republic. There are about 75 LNG stations in the EU, mainly in the United Kingdom, Scandinavia, Benelux, or in Spain. Therefore, in terms of international transportation it is necessary to evaluate LNG utilization until the infrastructure is adequately developed. The presented article is on operational, technological and economical comparison of three different fuels used in bus transportation: diesel, CNG and LNG.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    16th International Multidisciplinary Scientific Geoconference SGEM 2016, book 5: Ecology, Economics, Education and Legislation

  • ISBN

    978-619-7105-66-7

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    901-907

  • Název nakladatele

    Bulgarian Academy of Sciences

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    28. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000391519600117