Určování zpoždění autobusů pomocí aktuálních dopravních dat
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00307001" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00307001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ytec2016.fd.cvut.cz/cz/download/Hrdina-Lukas-Paper.pdf" target="_blank" >http://ytec2016.fd.cvut.cz/cz/download/Hrdina-Lukas-Paper.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Určování zpoždění autobusů pomocí aktuálních dopravních dat
Popis výsledku v původním jazyce
Veřejná doprava neustále soupeří s individuální dopravou o pasažéry. Jedním ze způsobů, jak zlepšovat kvalitu služby – a tím zvýhodnit veřejnou dopravu – je poskytovat klientům lepší informace o příjezdech autobusů. Přesnější časy příjezdů spojů umožní cestujícímu vybrat si alternativní spojení nebo aspoň strávit čas do příjezdu spoje účelněji. Tento článek se soustředí na zlepšování předpovědi příjezdu autobusů Pražské integrované dopravy. V současnosti je čas příjezdu spoje vypočten, aniž by byla vzata v potaz dopravní situace před autobusem. Naměřené zpoždění je pak zobrazeno na zastávce bez dalších úprav. Pokud se mezi autobusem a zastávkou vyskytne kolona, zobrazený čas tuto skutečnost nebude reflektovat do doby, než se vozidlo skutečně zasekne. Je navrhnut jednoduchý model využívající měření doby dojezdu sdružené se záznamy zpoždění autobusu. Jsou také probrány podmínky, které dále ovlivňují výsledek předpovědi.
Název v anglickém jazyce
Determining Delays of Buses Using Real-Time Traffic Data
Popis výsledku anglicky
Public transport perpetually competes for passengers with private modes of transport. One way of enhancing the quality of service – thus increasing the advantage of public transport – is to provide clients with better information on vehicle arrivals. More accurate arrival times will allow passengers to choose an alternative connection or at least spend time until arrival of their connection more effectively. This article focuses on improving the prediction of arrival of buses in Prague integrated transport system. Currently the time of arrival of a bus is calculated without considering traffic ahead of the bus. The measured delay is then displayed on following stops with no alterations. Should a congestion form between the bus and stop the time of arrival displayed would not reflect this until the vehicle would really get stranded. A simple model is proposed using travel time measurements combined with records of bus delays. Conditions that could further improve the prediction result are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků konference Young Transportation Engineers Conference 2016
ISBN
978-80-01-06016-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
70-75
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—