Klasické úlohy teorie grafů na školách i v aplikacích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00357470" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00357470 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/Voracova.pdf" target="_blank" >http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/Voracova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Klasické úlohy teorie grafů na školách i v aplikacích
Popis výsledku v původním jazyce
Klasické úlohy rovinných grafů nabízejí velké množství jednoduše formulovaných problémů, z nichž mnohé lze řešit již na prvním stupni základní školy. Právě pro tento svůj potenciál mají své nezpochybnitelné místo v rekreační matematice i matematických olympiádách. Přestože mnohé pedagogické experimenty prokázaly úspěšnost zařazení partií z teorie grafů na základní i střední školu, v učebnicích je najdeme jen okrajově. Přitom matematická podstata problémů přirozeného světa se v teorii grafů nalézá nenuceně a samozřejmě. Objevitelsky zaměřená výuka inspirovaná teorii grafů je podle mého názoru nejpřístupnější cestou k představení principů matematického modelování. Mou snahou je inspirovat kolegy ukázkami úloh inspirovaných klasickými problémy rovinných grafů a poukázat na aktuálnost dané problematiky v dopravních a logistických aplikacích.
Název v anglickém jazyce
Classical problems from graph theory at schools and in the applications
Popis výsledku anglicky
Classical exercises of the planar graphs provide a large number of problems in simple language, many of which can be solved on the first stage of primary education. Due to this potential they have their unquestionable place at recreational mathematics and mathematical olympiads. Even though many of pedagogical experiments have shown successfulness of including topics from the graph theory in primary and secondary education, those topics are represented in textbooks only marginally. In doing so mathematical essence of problems of the natural world can be found in graph theory casually and naturally. Heuristically focused education inspired by the graph theory can be in authors’ opinion the most accessible way to introduce principals of the mathematical modelling.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
South Bohemia Mathematical Letters
ISSN
1804-1450
e-ISSN
1804-1450
Svazek periodika
2016 (24)
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
72-81
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—