Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparing numerical integration schemes for a car-following model with real-world data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00312793" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00312793 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dml.cz/handle/10338.dmlcz/703002" target="_blank" >https://dml.cz/handle/10338.dmlcz/703002</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21136/panm.2016.11" target="_blank" >10.21136/panm.2016.11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparing numerical integration schemes for a car-following model with real-world data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A key element of microscopic traffic flow simulation is the so-called car-following model, describing the way in which a typical driver interacts with other vehicles on the road. This model is typically continuous and traffic micro-simulator updates its vehicle positions by a numerical integration scheme. While increasing the order of the scheme should lead to more accurate results, most micro-simulators employ the simplest Euler rule. In our contribution, inspired by [1], we will provide some additional details that have to be addressed when implementing higher-order numerical integration schemes for CFMs and we will show that the theoretical gain of higher-order methods is unfortunately masked out by the stochastic nature of real-world traffic flow.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparing numerical integration schemes for a car-following model with real-world data

  • Popis výsledku anglicky

    A key element of microscopic traffic flow simulation is the so-called car-following model, describing the way in which a typical driver interacts with other vehicles on the road. This model is typically continuous and traffic micro-simulator updates its vehicle positions by a numerical integration scheme. While increasing the order of the scheme should lead to more accurate results, most micro-simulators employ the simplest Euler rule. In our contribution, inspired by [1], we will provide some additional details that have to be addressed when implementing higher-order numerical integration schemes for CFMs and we will show that the theoretical gain of higher-order methods is unfortunately masked out by the stochastic nature of real-world traffic flow.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Seminar Programs and Algorithms of Numerical Mathematics 18

  • ISBN

    978-80-85823-67-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    89-96

  • Název nakladatele

    Matematický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Janov nad Nisou

  • Datum konání akce

    19. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku