Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Performance-based Navigation, RNAV Operations in Czech Airlines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00319633" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00319633 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Performance-based Navigation, RNAV Operations in Czech Airlines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The subject of my thesis was to evaluate current GNSS operations and eventually design new options for Czech Airlines fleet of ATR 42/72 and Airbus in terms of satellite navigation. The work engaged with all parts of flight–instrument departure, enroute flight, arrival, approach including missed approach procedure and pre-flight planning considering both types within fleet. This article presents current options depending on aircraft equipment, crew training and company’s procedures, alltogether summed up in PBN which is the result of recent collaboration between industry, states, regulators, and service providers. The PBN concepts of RNAV and RNP have expanded area navigation techniques, originally centred upon lateral navigation accuracy only, to a more xtensive statement of required performance. This is related to accuracy, integrity and continuity, along with how such performance is to be achieved in terms of aircraft functionalities and flight crew requirements.

  • Název v anglickém jazyce

    Performance-based Navigation, RNAV Operations in Czech Airlines

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of my thesis was to evaluate current GNSS operations and eventually design new options for Czech Airlines fleet of ATR 42/72 and Airbus in terms of satellite navigation. The work engaged with all parts of flight–instrument departure, enroute flight, arrival, approach including missed approach procedure and pre-flight planning considering both types within fleet. This article presents current options depending on aircraft equipment, crew training and company’s procedures, alltogether summed up in PBN which is the result of recent collaboration between industry, states, regulators, and service providers. The PBN concepts of RNAV and RNP have expanded area navigation techniques, originally centred upon lateral navigation accuracy only, to a more xtensive statement of required performance. This is related to accuracy, integrity and continuity, along with how such performance is to be achieved in terms of aircraft functionalities and flight crew requirements.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aeronautica XVII

  • ISBN

    978-83-60617-49-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    153-157

  • Název nakladatele

    University College of Enterprise and Administration in Lublin

  • Místo vydání

    Lublin

  • Místo konání akce

    Lublin

  • Datum konání akce

    11. 12. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku