PERFORMANCE BASED NAVIGATION IN GENERAL AVIATION AIRPLANES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F19%3A00332987" target="_blank" >RIV/68407700:21260/19:00332987 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PERFORMANCE BASED NAVIGATION IN GENERAL AVIATION AIRPLANES
Popis výsledku v původním jazyce
This paper addresses the implementation of Performance Based Navigation into general aviation aeroplanes, especially from the perspective of flying personnel. At first, theoretical analysis is made to clarify newly introduced legislation, and the biggest differences in construction of procedures from conventional navigation are stated. From perspective of the flight crew, new training is required to qualify to fly PBN procedures. As a result, there is a need for a methodology of PBN procedures flying in the form of ―good practices‖, independent of the aircraft type. It is obvious that such a methodology would be highly dependent on the navigational system used, so the most commonly used avionic system in the Czech Republic is found out. The last part focuses on the usage of PBN in the Czech Republic compared to other states in Europe and possibilities for future development are stated.
Název v anglickém jazyce
PERFORMANCE BASED NAVIGATION IN GENERAL AVIATION AIRPLANES
Popis výsledku anglicky
This paper addresses the implementation of Performance Based Navigation into general aviation aeroplanes, especially from the perspective of flying personnel. At first, theoretical analysis is made to clarify newly introduced legislation, and the biggest differences in construction of procedures from conventional navigation are stated. From perspective of the flight crew, new training is required to qualify to fly PBN procedures. As a result, there is a need for a methodology of PBN procedures flying in the form of ―good practices‖, independent of the aircraft type. It is obvious that such a methodology would be highly dependent on the navigational system used, so the most commonly used avionic system in the Czech Republic is found out. The last part focuses on the usage of PBN in the Czech Republic compared to other states in Europe and possibilities for future development are stated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové Trendy v civilnom letectve
ISBN
978-80-554-1579-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
9-16
Název nakladatele
Žilinská univerzita v Žilině
Místo vydání
—
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
14. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—