Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CORRELATION ANALYSIS OF VEHICLE FRONTAL IMPACT PARAMETERS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00320707" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00320707 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/4022" target="_blank" >https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/4022</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/APP.2017.12.0074" target="_blank" >10.14311/APP.2017.12.0074</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CORRELATION ANALYSIS OF VEHICLE FRONTAL IMPACT PARAMETERS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article considers a possible improvement of road vehicle safety by using eCall – a system which initiates an emergency call in case of traffic accident. A possible way of better description of a frontal impact accident of a vehicle is examined and enriched by the information from the onboard e-call unit. In this article, we analyze results of frontal crash tests with different types of barriers and overlapping area and look for the correlation between the individual vehicle and collision parameters in order to provide a better description of the severity of the accident by the eCall system. The relation among the selected parameters is described using the correlation analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    CORRELATION ANALYSIS OF VEHICLE FRONTAL IMPACT PARAMETERS

  • Popis výsledku anglicky

    The article considers a possible improvement of road vehicle safety by using eCall – a system which initiates an emergency call in case of traffic accident. A possible way of better description of a frontal impact accident of a vehicle is examined and enriched by the information from the onboard e-call unit. In this article, we analyze results of frontal crash tests with different types of barriers and overlapping area and look for the correlation between the individual vehicle and collision parameters in order to provide a better description of the severity of the accident by the eCall system. The relation among the selected parameters is described using the correlation analysis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DRIVE-CAR INTERACTION & SAFETY CONFERENCE

  • ISBN

    978-80-01-06336-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-5382

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    74-78

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    16. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000431391000013