CORRELATION ANALYSIS OF VEHICLE FRONTAL IMPACT PARAMETERS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00320707" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00320707 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/4022" target="_blank" >https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/4022</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/APP.2017.12.0074" target="_blank" >10.14311/APP.2017.12.0074</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CORRELATION ANALYSIS OF VEHICLE FRONTAL IMPACT PARAMETERS
Popis výsledku v původním jazyce
The article considers a possible improvement of road vehicle safety by using eCall – a system which initiates an emergency call in case of traffic accident. A possible way of better description of a frontal impact accident of a vehicle is examined and enriched by the information from the onboard e-call unit. In this article, we analyze results of frontal crash tests with different types of barriers and overlapping area and look for the correlation between the individual vehicle and collision parameters in order to provide a better description of the severity of the accident by the eCall system. The relation among the selected parameters is described using the correlation analysis.
Název v anglickém jazyce
CORRELATION ANALYSIS OF VEHICLE FRONTAL IMPACT PARAMETERS
Popis výsledku anglicky
The article considers a possible improvement of road vehicle safety by using eCall – a system which initiates an emergency call in case of traffic accident. A possible way of better description of a frontal impact accident of a vehicle is examined and enriched by the information from the onboard e-call unit. In this article, we analyze results of frontal crash tests with different types of barriers and overlapping area and look for the correlation between the individual vehicle and collision parameters in order to provide a better description of the severity of the accident by the eCall system. The relation among the selected parameters is described using the correlation analysis.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DRIVE-CAR INTERACTION & SAFETY CONFERENCE
ISBN
978-80-01-06336-1
ISSN
—
e-ISSN
2336-5382
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
74-78
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
16. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000431391000013