STRENGTH CHARACTERISTICS OF LNG TANKS AND THEIR APPLICATION IN INLAND NAVIGATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00323319" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00323319 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
STRENGTH CHARACTERISTICS OF LNG TANKS AND THEIR APPLICATION IN INLAND NAVIGATION
Popis výsledku v původním jazyce
EU legislation in the field of transport and energy is focused on the safety of transport and storage of LNG, environmental friendliness, but above all to protect the health of the population. LNG is an important alternative to conventional ship fuel. Under current IMO guidelines and ADN, LNG fuel tanks installed in the vessel must meet the criteria of the LNG tank from a group of independent types A, B, or C. Specifically, the fuel tanks of inland waterway vessels are the type C. One method for determining the strength characteristics of the LNG is the tank finite element method (FEM), which is evaluated using the HMH stress hypothesis. The result is a set of the maximum stress characteristics and assessment of the suitability of LNG tanks on inland vessels and floating terminals.
Název v anglickém jazyce
STRENGTH CHARACTERISTICS OF LNG TANKS AND THEIR APPLICATION IN INLAND NAVIGATION
Popis výsledku anglicky
EU legislation in the field of transport and energy is focused on the safety of transport and storage of LNG, environmental friendliness, but above all to protect the health of the population. LNG is an important alternative to conventional ship fuel. Under current IMO guidelines and ADN, LNG fuel tanks installed in the vessel must meet the criteria of the LNG tank from a group of independent types A, B, or C. Specifically, the fuel tanks of inland waterway vessels are the type C. One method for determining the strength characteristics of the LNG is the tank finite element method (FEM), which is evaluated using the HMH stress hypothesis. The result is a set of the maximum stress characteristics and assessment of the suitability of LNG tanks on inland vessels and floating terminals.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
1804-7890
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
274-281
Kód UT WoS článku
000440788500056
EID výsledku v databázi Scopus
—