Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STRENGTH CHARACTERISTICS OF LNG TANKS AND THEIR APPLICATION IN INLAND NAVIGATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00323319" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00323319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STRENGTH CHARACTERISTICS OF LNG TANKS AND THEIR APPLICATION IN INLAND NAVIGATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    EU legislation in the field of transport and energy is focused on the safety of transport and storage of LNG, environmental friendliness, but above all to protect the health of the population. LNG is an important alternative to conventional ship fuel. Under current IMO guidelines and ADN, LNG fuel tanks installed in the vessel must meet the criteria of the LNG tank from a group of independent types A, B, or C. Specifically, the fuel tanks of inland waterway vessels are the type C. One method for determining the strength characteristics of the LNG is the tank finite element method (FEM), which is evaluated using the HMH stress hypothesis. The result is a set of the maximum stress characteristics and assessment of the suitability of LNG tanks on inland vessels and floating terminals.

  • Název v anglickém jazyce

    STRENGTH CHARACTERISTICS OF LNG TANKS AND THEIR APPLICATION IN INLAND NAVIGATION

  • Popis výsledku anglicky

    EU legislation in the field of transport and energy is focused on the safety of transport and storage of LNG, environmental friendliness, but above all to protect the health of the population. LNG is an important alternative to conventional ship fuel. Under current IMO guidelines and ADN, LNG fuel tanks installed in the vessel must meet the criteria of the LNG tank from a group of independent types A, B, or C. Specifically, the fuel tanks of inland waterway vessels are the type C. One method for determining the strength characteristics of the LNG is the tank finite element method (FEM), which is evaluated using the HMH stress hypothesis. The result is a set of the maximum stress characteristics and assessment of the suitability of LNG tanks on inland vessels and floating terminals.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

    1804-7890

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    274-281

  • Kód UT WoS článku

    000440788500056

  • EID výsledku v databázi Scopus