Weather Forecast in Prague Using Different Prediction Models
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00325169" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00325169 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ytec.fd.cvut.cz/upload/articles/8.pdf" target="_blank" >https://ytec.fd.cvut.cz/upload/articles/8.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Weather Forecast in Prague Using Different Prediction Models
Popis výsledku v původním jazyce
The subject of this paper, which is based on a bachelor thesis, is the weather forecast at Václav Havel Airport, Prague. The paper describes how modern weather forecasts work. For almost half a year, there were recorded specific daytime predictions of individual meteorological elements. All forecasts have been taken from publicly available resources. The practical part focuses on the creation of reliable statistics from data that are based on real predictions of individual models and the following evaluation of their accuracy, stability and interdependence. Based on statistical calculations, the each method was evaluated by comparing with the other. Based on the results, it is possible to recommend specific numerical models for civil and aviation users.
Název v anglickém jazyce
Weather Forecast in Prague Using Different Prediction Models
Popis výsledku anglicky
The subject of this paper, which is based on a bachelor thesis, is the weather forecast at Václav Havel Airport, Prague. The paper describes how modern weather forecasts work. For almost half a year, there were recorded specific daytime predictions of individual meteorological elements. All forecasts have been taken from publicly available resources. The practical part focuses on the creation of reliable statistics from data that are based on real predictions of individual models and the following evaluation of their accuracy, stability and interdependence. Based on statistical calculations, the each method was evaluated by comparing with the other. Based on the results, it is possible to recommend specific numerical models for civil and aviation users.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10509 - Meteorology and atmospheric sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Young Transportation Engineers Conference 2018
ISBN
978-80-01-06464-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha, Horská 3
Datum konání akce
1. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—