Aplikace metody TOPSIS pro hodnocení efektivity systémů MHD
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00329686" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00329686 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aplikace metody TOPSIS pro hodnocení efektivity systémů MHD
Popis výsledku v původním jazyce
Existuje řada způsobů, metod a postupů, kterými se v praxi hodnotí systémy MHD, ať už jako celek, anebo jeho jednotlivé komponenty (parametry). Dosud používané metody se nezabývají komplexní evaluací z hlediska efektivity fungování MHD jako celku, zahrnující širokou škálu hledisek a parametrů. V příspěvku bude popsán Model pro hodnocení efektivity systémů MHD, jehož vstupy tvoří jednotlivé komponenty systémů MHD (infrastruktura, vozový park, provozní parametry, ekonomika, strategie, ekologie, sociální oblast, marketing a informovanost). Návrh modelu vychází z úloh vícekriteriálního hodnocení variant a jako základ pro tvorbu modelu byla použita metoda TOPSIS (Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution), která byla dále rozšířena pomocí teorie fuzzy množin.
Název v anglickém jazyce
Application of the TOPSIS method for evaluation of the efficiency of public transport systems
Popis výsledku anglicky
There are a number of ways, methods and practices that are used in practice to assess urban transport systems, either as a whole or its individual components (parameters). The methods used so far do not engage in a comprehensive evaluation of the efficiency of the functioning of public transport as a whole, covering a wide range of aspects and parameters. The paper will describe the Model for Evaluation of the Effectiveness of Public Transport Systems, the inputs of which consists of individual components of public transport systems (infrastructure, vehicles, operational parameters, economy, strategy, ecology, social area, marketing and information). The design of the model is based on the multicriterial evaluation of the variants and of the method TOPSIS (Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution), that was used as the basis for the model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Verejná osbná doprava 2018 - Zborník prednášok
ISBN
978-80-89565-36-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
154-160
Název nakladatele
Kongres STUDIO, spol. s r.o.
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
25. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—