Hodnocení dopravní dostupnosti zaměstnavatelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F04%3A00011045" target="_blank" >RIV/61989100:27350/04:00011045 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení dopravní dostupnosti zaměstnavatelů
Popis výsledku v původním jazyce
Geografické podmínky okresu omezují dostupnost zaměstnavatelů a proto se zde ve zvýšené míře mohou projevit důsledky v úrovni a struktuře nezaměstnanosti. K hodnocení dopravní dostupnosti se používá řada metod, z nichž některé se hodí pro hodnocení veřejné dopravy a jiné jen pro dopravu individuální. Příspěvek se zabývá oběma typy hodnocení, posuzuje řadu navržených ukazatelů pro hodnocení úrovně veřejné dopravy a ukazuje praktické výsledky pro okres Bruntál ve vztahu k dojížďce do zaměstnání. Míry dostupnosti můžeme dělit na metrické, časové, topologické, cenové a ostatní. Z nich větší význam pro hodnocení dostupnosti zaměstnavatelů má míra cestní dostupnosti, cenové míry dostupnosti a vážené míry dostupnosti. Míra cestní dostupnosti používá výpočet vzdálenosti po trase přesunu (z matematického hlediska délka cesty v grafu). Z praktického hlediska zkoumáme délku trasy mezi možnými bydlišti a polohou zaměstnavatele, hodnocení má význam především při používání individuálního dopravního
Název v anglickém jazyce
Evaluation of traffic accessibility of employers
Popis výsledku anglicky
Geographical conditions of region influence employer accessibility. It can influence the level and structure of unemployment. A set of technique can be used for evaluation of traffic accessibility, only some of them are suitable for evaluation of publictransport, others are better for evaluation of individual transport. The paper deals with both kinds of evaluation, compare some indicators proposed for evaluation of the level of traffic accessibility and demonstrate the practical results for Bruntal district. We provided evaluation both of public transport as well as individual one. For the individual transport we used road network derived from Digital landscape model 25 (DMU25). Each network segment was evaluated and the whole network was processed by network analysis in ESRI products. Due the scope of work we used automation of the task, the results were sequentially saved to a database. The next step is grouping of results and their visualisation, comparing with the level and struc
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F02%2F0855" target="_blank" >GA402/02/0855: Modelování trhu práce s využitím geoinformačních technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
Ostrava
Název nakladatele resp. objednatele
VŠB-TU Ostrava
Verze
11
Identifikační číslo nosiče
—