Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení dopravní dostupnosti zaměstnavatelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F04%3A00011046" target="_blank" >RIV/61989100:27350/04:00011046 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnocení dopravní dostupnosti zaměstnavatelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Geografické podmínky okresu omezují dostupnost zaměstnavatelů a proto se zde ve zvýšené míře mohou projevit důsledky v úrovni a struktuře nezaměstnanosti. K hodnocení dopravní dostupnosti se používá řada metod, z nichž některé se hodí pro hodnocení veřejné dopravy a jiné jen pro dopravu individuální. Příspěvek se zabývá oběma typy hodnocení, posuzuje řadu navržených ukazatelů pro hodnocení úrovně veřejné dopravy a ukazuje praktické výsledky pro okres Bruntál ve vztahu k dojížďce do zaměstnání. Míry dostupnosti můžeme dělit na metrické, časové, topologické, cenové a ostatní. Z nich větší význam pro hodnocení dostupnosti zaměstnavatelů má míra cestní dostupnosti, cenové míry dostupnosti a vážené míry dostupnosti. Míra cestní dostupnosti používá výpočet vzdálenosti po trase přesunu (z matematického hlediska délka cesty v grafu). Z praktického hlediska zkoumáme délku trasy mezi možnými bydlišti a polohou zaměstnavatele, hodnocení má význam především při používání individuálního dopravního

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of traffic accessibility of employers

  • Popis výsledku anglicky

    Geographical conditions of region influence employer accessibility. It can influence the level and structure of unemployment. A set of technique can be used for evaluation of traffic accessibility, only some of them are suitable for evaluation of publictransport, others are better for evaluation of individual transport. The paper deals with both kinds of evaluation, compare some indicators proposed for evaluation of the level of traffic accessibility and demonstrate the practical results for Bruntal district. We provided evaluation both of public transport as well as individual one. For the individual transport we used road network derived from Digital landscape model 25 (DMU25). Each network segment was evaluated and the whole network was processed by network analysis in ESRI products. Due the scope of work we used automation of the task, the results were sequentially saved to a database. The next step is grouping of results and their visualisation, comparing with the level and struc

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F02%2F0855" target="_blank" >GA402/02/0855: Modelování trhu práce s využitím geoinformačních technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z konference GIS Ostrava 2004

  • ISBN

    1213-2454

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Název nakladatele

    VŠB-TU Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    27. 1. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku