Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika pro tvorbu studií bezpečnosti v letecké dopravě s využitím kvantitativních metod

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F19%3A00336424" target="_blank" >RIV/68407700:21260/19:00336424 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika pro tvorbu studií bezpečnosti v letecké dopravě s využitím kvantitativních metod

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika si klade za cíl diseminovat výsledky realizovaného výzkumu Českým vysokým učením technickým v Praze ve spolupráci se společností Letiště Praha, a.s. v projektu č. TJ01000252 s podporou Technologické agentury České republiky. Metodika je souhrnem znalostí z projektu a obsahuje postup pro tvorbu studií bezpečnosti v letecké dopravě, se zaměřením na organizace typu letiště, s využitím systémového přístupu a kvantitativních metod pro analýzu a vyhodnocení rizik. Cílem nově vzniklé metody je zvýšení objektivity vyhodnocování úrovně rizika v rámci studií bezpečnosti se zaměřením na oblast letišť a vytvoření metody, která bude sledovat systémový přístup k bezpečnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for creating safety studies in air transport by usage of quantitative methods

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology aims to disseminate the results of research conducted by the Czech Technical University in Prague in cooperation with Letiště Praha, a.s. in project No. TJ01000252 with the support of the Technology Agency of the Czech Republic. The methodology is a summary of knowledge from the project and contains a procedure for the creation of safety studies in air transport, focusing on airport-type organizations, using a systems approach and quantitative methods for risk analysis and evaluation. The aim of the newly developed method is to increase the objectivity of risk level assessment in safety studies with a focus on airports and to create a method that will follow a systemic approach to safety.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ01000252" target="_blank" >TJ01000252: Výzkum kvantitativních metod pro analýzu a vyhodnocování rizik studií bezpečnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TJ01000252 - metodika

  • Číslo předpisu

    č. j. 187/2019-710-VV/2

  • Technické parametry

    Smlouva uzavřena mazi ČVUT (IČ 68407700) a Letištěm Praha, a. s. (IČ 28244532) Smlouva uzavřena dne 13.5.2020 Odpovědná osoba: Ing. Andrej Lališ, Ph.D. Ústav letecké dopravy, ČVUT v Praze, Fakulta dopravní, Horská 3, 128 00 Praha 2; tel. 739 884 726; mail: lalisand@fd.cvut.cz

  • Ekonomické parametry

    Aplikace metodiky přináší několik nákladů souvisejících s její implementací. Tyto souvisejí se zavedením nových postupů provádění studií bezpečnosti, které jsou náročnější na realizaci, než je současný standard v letecké dopravě. V některých případech může být výhodné zvýšit počet zaměstnanců s odpovědností pro provádění studií bezpečnosti v konkrétní organizaci, tato metodika však takové opatření nezbytně nevyžaduje pro její implementaci. Implementace metodiky nevyžaduje vývoj speciálního softwarového nástroje. Potenciální ekonomické přínosy naopak souvisí se zvýšením úrovně bezpečnosti, kterou je možné zajistit v procesech řízení změn u organizací typu letiště. Metodika přináší způsob, jak efektivně identifikovat a dále pracovat s větším množstvím nebezpečí, než je obvyklé v současných studiích bezpečnosti. Má tedy potenciál odhalit víc problémů bezpečnosti a tím umožnit včasné a zpravidla tedy i méně nákladné zmírnění rizika souvisejícího s těmito problémy.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, Praha 1

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů