Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling Charging of Electric Vehicles in Smart Cities: Charles Square Use Case

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F19%3A00338621" target="_blank" >RIV/68407700:21260/19:00338621 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/ICCVE45908.2019.8965222" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/ICCVE45908.2019.8965222</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICCVE45908.2019.8965222" target="_blank" >10.1109/ICCVE45908.2019.8965222</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling Charging of Electric Vehicles in Smart Cities: Charles Square Use Case

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of this paper is to demonstrate a novel method for modeling smart cities and to introduce a use case study related to charging of electric vehicles. This use case is focusing on the research question: how many charging stations are needed to fulfill the dynamic demand for charging of electric vehicles. If electric vehicles become a mass product, it will be necessary to build many charging stations. On the other hand, the charging time will be significantly different from conventional cars and hardly as fast as conventional cars have (at least in the near future). In case of trucks, this will be even bigger difference. We can expect significant improvements in the speed of charging of batteries in the future. In this paper, we do not want to predict what will be the future, but rather demonstrate what will be the impact if we consider the number of charging stations, electric vehicles and charging time. This is a dynamic problem and the usage of a novel SMACEF framework using Multiagent systems is proposed as a suitable tool for this use case, as well as other smart city related problems.

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling Charging of Electric Vehicles in Smart Cities: Charles Square Use Case

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this paper is to demonstrate a novel method for modeling smart cities and to introduce a use case study related to charging of electric vehicles. This use case is focusing on the research question: how many charging stations are needed to fulfill the dynamic demand for charging of electric vehicles. If electric vehicles become a mass product, it will be necessary to build many charging stations. On the other hand, the charging time will be significantly different from conventional cars and hardly as fast as conventional cars have (at least in the near future). In case of trucks, this will be even bigger difference. We can expect significant improvements in the speed of charging of batteries in the future. In this paper, we do not want to predict what will be the future, but rather demonstrate what will be the impact if we consider the number of charging stations, electric vehicles and charging time. This is a dynamic problem and the usage of a novel SMACEF framework using Multiagent systems is proposed as a suitable tool for this use case, as well as other smart city related problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2019 IEEE International Conference on Connected Vehicles and Expo (ICCVE)

  • ISBN

    978-1-7281-0075-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE Industrial Electronic Society

  • Místo vydání

    Vienna

  • Místo konání akce

    Gracz

  • Datum konání akce

    4. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku