Public perception of the railway factor – railway line no. 113 Lovosice – Most case study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F20%3A00344828" target="_blank" >RIV/68407700:21260/20:00344828 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Public perception of the railway factor – railway line no. 113 Lovosice – Most case study
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the differences of the stated preferences regarding the public perception of the rail-based and other public transport modes called rail factor. It summarizes the results of the sociologic study conducted along the disused regional railway line No. 113 Lovosice – Most shortly before its reintroduction. The existence of the so-called rail factor is observed within the tolerance rate towards worse approach possibilities or longer travel times for a regional railway line in comparison to regional bus lines. The last part of the article deals with the desired operation frequency and the passengers´ willingness to change their transport habits concerning the actual public transport modal supply.
Název v anglickém jazyce
Public perception of the railway factor – railway line no. 113 Lovosice – Most case study
Popis výsledku anglicky
The article deals with the differences of the stated preferences regarding the public perception of the rail-based and other public transport modes called rail factor. It summarizes the results of the sociologic study conducted along the disused regional railway line No. 113 Lovosice – Most shortly before its reintroduction. The existence of the so-called rail factor is observed within the tolerance rate towards worse approach possibilities or longer travel times for a regional railway line in comparison to regional bus lines. The last part of the article deals with the desired operation frequency and the passengers´ willingness to change their transport habits concerning the actual public transport modal supply.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Young Transportation Engineers Conference 2020
ISBN
978-80-01-06793-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
58-64
Název nakladatele
Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
19. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—