Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Alternative Ways to Determine the Critical Time Gap at Unsignalized Intersections

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F20%3A00345072" target="_blank" >RIV/68407700:21260/20:00345072 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Alternative Ways to Determine the Critical Time Gap at Unsignalized Intersections

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The capacity of an unsignalized intersection, a quantifiable measure of intersection performance, is defined as the maximum number of vehicles that can pass through an intersection during a specific period. On a three-legged intersection, the most capacity limiting traffic stream is the one in which vehicles approaching from a minor street are about to turn left and merge with vehicles approaching from a major street. The process of calculating the capacity of unsignalized intersections in The Czech Republic is described within the Technical Guidelines no. 188 (TG188) published by the Ministry of Transport of the Czech Republic. The calculation is based on traffic flow and a parameter called the critical time gap. TG188 offers an empirically obtained formula for calculating the critical time gap, which depends only on the speed that 85 % of major street vehicles exceed. This paper discusses an alternative approach to determine the critical time gap for individual intersections, therefore increasing the accuracy of calculating the unsignalized intersection's capacity.

  • Název v anglickém jazyce

    Alternative Ways to Determine the Critical Time Gap at Unsignalized Intersections

  • Popis výsledku anglicky

    The capacity of an unsignalized intersection, a quantifiable measure of intersection performance, is defined as the maximum number of vehicles that can pass through an intersection during a specific period. On a three-legged intersection, the most capacity limiting traffic stream is the one in which vehicles approaching from a minor street are about to turn left and merge with vehicles approaching from a major street. The process of calculating the capacity of unsignalized intersections in The Czech Republic is described within the Technical Guidelines no. 188 (TG188) published by the Ministry of Transport of the Czech Republic. The calculation is based on traffic flow and a parameter called the critical time gap. TG188 offers an empirically obtained formula for calculating the critical time gap, which depends only on the speed that 85 % of major street vehicles exceed. This paper discusses an alternative approach to determine the critical time gap for individual intersections, therefore increasing the accuracy of calculating the unsignalized intersection's capacity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Young Transportation Engineers Conference 2020

  • ISBN

    978-80-01-06793-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    171-176

  • Název nakladatele

    Fakulta dopravní

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    19. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku