Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Užití Geogebra appletů pro výuku těles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F20%3A00357467" target="_blank" >RIV/68407700:21260/20:00357467 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2019_Voracova.pdf" target="_blank" >http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2019_Voracova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Užití Geogebra appletů pro výuku těles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřený na možnosti využití GeoGebry pro výuku těles. Vytvořili jsme volně dostupný soubor interaktivních výukových materiálů pokrývající všechna tělesa, která jsou vyučována na základní a střední škole. Velká pozornost je věnována heuristické výuce objemů a povrchů těles. Postupy pro zkoumání prostorových vztahů popsány před více než 2000 lety v Eukleidových Základech a v Archimedových spisech mohou být dobrou inspirací pro intuitivní zkoumání žáků založené na geometrickém názoru. Objemy těles patří dlouhodobě ke kritickým místům vyučování matematice, porozumění prostorových vztahů a vlastností je častokrát nahrazeno drilem a dosazováním do vzorců. Právě v této oblasti může software dynamické geometrie účinně pomoci pro zvýšení zaujetí žáků, provokování k vytváření hypotéz i jejich experimentálnímu ověřování.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Solids with GeoGebra

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, we highlighted some opportunities and examples on how GeoGebra can be used in classrooms to explore some basic concepts in spatial geometry. We present our interactive education materials designed specifically for teaching spatial geometry. We focus on volumes of solids, which are the most critical problems in geometry education. Interactive spatial representation enables the student to see and explore relations and concepts that were difficult to show in past prior to technology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    South Bohemia Mathematical Letters

  • ISSN

    1804-1450

  • e-ISSN

    1804-1450

  • Svazek periodika

    2019(27)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    54-58

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus