Užití Geogebra appletů pro výuku těles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F20%3A00357467" target="_blank" >RIV/68407700:21260/20:00357467 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2019_Voracova.pdf" target="_blank" >http://home.pf.jcu.cz/~sbml/wp-content/uploads/2019_Voracova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Užití Geogebra appletů pro výuku těles
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřený na možnosti využití GeoGebry pro výuku těles. Vytvořili jsme volně dostupný soubor interaktivních výukových materiálů pokrývající všechna tělesa, která jsou vyučována na základní a střední škole. Velká pozornost je věnována heuristické výuce objemů a povrchů těles. Postupy pro zkoumání prostorových vztahů popsány před více než 2000 lety v Eukleidových Základech a v Archimedových spisech mohou být dobrou inspirací pro intuitivní zkoumání žáků založené na geometrickém názoru. Objemy těles patří dlouhodobě ke kritickým místům vyučování matematice, porozumění prostorových vztahů a vlastností je častokrát nahrazeno drilem a dosazováním do vzorců. Právě v této oblasti může software dynamické geometrie účinně pomoci pro zvýšení zaujetí žáků, provokování k vytváření hypotéz i jejich experimentálnímu ověřování.
Název v anglickém jazyce
Learning Solids with GeoGebra
Popis výsledku anglicky
In the paper, we highlighted some opportunities and examples on how GeoGebra can be used in classrooms to explore some basic concepts in spatial geometry. We present our interactive education materials designed specifically for teaching spatial geometry. We focus on volumes of solids, which are the most critical problems in geometry education. Interactive spatial representation enables the student to see and explore relations and concepts that were difficult to show in past prior to technology.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
South Bohemia Mathematical Letters
ISSN
1804-1450
e-ISSN
1804-1450
Svazek periodika
2019(27)
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
54-58
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—