Parking Management and Proposal of Parameters for Dynamic Parking Regulation in Prague
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F21%3A00353255" target="_blank" >RIV/68407700:21260/21:00353255 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pefnet.mendelu.cz/wcd/w-rek-pefnet/pefnet21-sbornik-final-web.pdf#page=88" target="_blank" >https://pefnet.mendelu.cz/wcd/w-rek-pefnet/pefnet21-sbornik-final-web.pdf#page=88</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parking Management and Proposal of Parameters for Dynamic Parking Regulation in Prague
Popis výsledku v původním jazyce
Almost every city deals with the problem of lack of parking spaces. Vehicles looking for a place to park cause noise and pollution. Appropriate parking regulation can increase safety for all residents, save drivers time and money, save the City funds, and have a positive impact on air quality in the City. There are many different approaches to parking management, one of the simplest is to adjust the amount of parking fees. This paper deals with a general proposal for dynamic parking regulation based on variable pricing and what it should be based on. The aim of real-time dynamic parking regulation is to evenly distribute vehicles. The main idea of the research is to propose the use of financial motivation of drivers to optimize parking. The aim of this paper is to present a proposal for real-time variable-price parking regulation.
Název v anglickém jazyce
Parking Management and Proposal of Parameters for Dynamic Parking Regulation in Prague
Popis výsledku anglicky
Almost every city deals with the problem of lack of parking spaces. Vehicles looking for a place to park cause noise and pollution. Appropriate parking regulation can increase safety for all residents, save drivers time and money, save the City funds, and have a positive impact on air quality in the City. There are many different approaches to parking management, one of the simplest is to adjust the amount of parking fees. This paper deals with a general proposal for dynamic parking regulation based on variable pricing and what it should be based on. The aim of real-time dynamic parking regulation is to evenly distribute vehicles. The main idea of the research is to propose the use of financial motivation of drivers to optimize parking. The aim of this paper is to present a proposal for real-time variable-price parking regulation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10700 - Other natural sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PEFnet 2021 – European Scientific Conference of Doctoral Students
ISBN
978-80-7509-811-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
150
Strana od-do
—
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
19. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—