Prevence dopravních nehod za snížené viditelnosti - noční bezpečnostní inspekce pozemní komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F22%3A00358444" target="_blank" >RIV/68407700:21260/22:00358444 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prevence dopravních nehod za snížené viditelnosti - noční bezpečnostní inspekce pozemní komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Pohyb účastníků provozu na pozemních komunikacích v dopravním prostoru za snížené viditelnosti, především v noci, je odlišný především v délce rozhledu. Obecně schopnost rozlišovat objekty, ale i rychlost jejich vnímání závisí na míře osvětlení a taktéž na kontrastu vnímaných prvků. Viditelnost pro účastníky v dopravním prostoru v noci je zajišťována primárně reflektory vozidla, resp. v intravilánu významně i pomocí svítidel veřejného osvětlení. Z dlouhodobých výsledků šetření dopravních nehod evidovaných v obdobích snížené viditelnosti vyplývá, že na vznik noční nehodové události má vliv nejen technický stav silnic, technický stav vozidla, chování řidičů, povětrnostní podmínky, ale z významné části i viditelnost v nočním silničním prostoru. Následující článek pojednává o definování sledovaných dopravně bezpečnostních závad pro provádění liniové noční bezpečnostní inspekce a současně přináší statistické výsledky pilotního projektu.
Název v anglickém jazyce
Prevention of Traffic Accidents in Low Visibility - Night Road Safety Inspections
Popis výsledku anglicky
The principle of traffic flow on roads in reduced visibility, especially at night, is different, especially in the length of the visibility. In general, the detection of objects and the speed at which they are perceived depend on the level of lighting and the contrast of the perceived elements. The visibility for road users at night is primarily provided by vehicle headlights, or in the inner city significantly also by public lighting. Long-term results of investigations of traffic accidents registered during periods of reduced visibility show that the occurrence of night accidents is influenced not only by the technical condition of roads, the technical condition of vehicles, driver behaviour, weather conditions, but also, to a significant extent, by visibility in the night road area. The following article discusses the definition of the observed road safety defects for the implementation of the linear night road safety inspection and at the same time presents the statistical results of the pilot project.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků konference Junior Forensic Science Brno 2022
ISBN
978-80-214-6063-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
13-19
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
12. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—