Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prevence dopravních nehod za snížené viditelnosti - noční bezpečnostní inspekce pozemní komunikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F22%3A00358444" target="_blank" >RIV/68407700:21260/22:00358444 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prevence dopravních nehod za snížené viditelnosti - noční bezpečnostní inspekce pozemní komunikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pohyb účastníků provozu na pozemních komunikacích v dopravním prostoru za snížené viditelnosti, především v noci, je odlišný především v délce rozhledu. Obecně schopnost rozlišovat objekty, ale i rychlost jejich vnímání závisí na míře osvětlení a taktéž na kontrastu vnímaných prvků. Viditelnost pro účastníky v dopravním prostoru v noci je zajišťována primárně reflektory vozidla, resp. v intravilánu významně i pomocí svítidel veřejného osvětlení. Z dlouhodobých výsledků šetření dopravních nehod evidovaných v obdobích snížené viditelnosti vyplývá, že na vznik noční nehodové události má vliv nejen technický stav silnic, technický stav vozidla, chování řidičů, povětrnostní podmínky, ale z významné části i viditelnost v nočním silničním prostoru. Následující článek pojednává o definování sledovaných dopravně bezpečnostních závad pro provádění liniové noční bezpečnostní inspekce a současně přináší statistické výsledky pilotního projektu.

  • Název v anglickém jazyce

    Prevention of Traffic Accidents in Low Visibility - Night Road Safety Inspections

  • Popis výsledku anglicky

    The principle of traffic flow on roads in reduced visibility, especially at night, is different, especially in the length of the visibility. In general, the detection of objects and the speed at which they are perceived depend on the level of lighting and the contrast of the perceived elements. The visibility for road users at night is primarily provided by vehicle headlights, or in the inner city significantly also by public lighting. Long-term results of investigations of traffic accidents registered during periods of reduced visibility show that the occurrence of night accidents is influenced not only by the technical condition of roads, the technical condition of vehicles, driver behaviour, weather conditions, but also, to a significant extent, by visibility in the night road area. The following article discusses the definition of the observed road safety defects for the implementation of the linear night road safety inspection and at the same time presents the statistical results of the pilot project.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků konference Junior Forensic Science Brno 2022

  • ISBN

    978-80-214-6063-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    13-19

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    12. 5. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku