Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

System-Theoretic Process Analysis for reliability assessment: Aircraft's wheel braking system case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F22%3A00362128" target="_blank" >RIV/68407700:21260/22:00362128 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.trpro.2022.11.027" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.trpro.2022.11.027</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2022.11.027" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2022.11.027</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    System-Theoretic Process Analysis for reliability assessment: Aircraft's wheel braking system case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To conduct reliability studies, Fault-Tree Analysis (FTA) and Failure Mode and Effect Analysis (FMEA) are among the most used methods. However, with the emergence of software and complex modern systems, such analyses are not sufficient anymore. Therefore, System-Theoretic Process Analysis (STPA) was created to solve such problems and conduct safety analyses but was never used for a reliability analysis. This paper presents a reliability study of the Wheel Braking System (WBS) of the Cessna Citation Mustang using STPA, and a comparison study using FMEA. Outputs of both methodologies were compared and showed that STPA produces better results.

  • Název v anglickém jazyce

    System-Theoretic Process Analysis for reliability assessment: Aircraft's wheel braking system case study

  • Popis výsledku anglicky

    To conduct reliability studies, Fault-Tree Analysis (FTA) and Failure Mode and Effect Analysis (FMEA) are among the most used methods. However, with the emergence of software and complex modern systems, such analyses are not sufficient anymore. Therefore, System-Theoretic Process Analysis (STPA) was created to solve such problems and conduct safety analyses but was never used for a reliability analysis. This paper presents a reliability study of the Wheel Braking System (WBS) of the Cessna Citation Mustang using STPA, and a comparison study using FMEA. Outputs of both methodologies were compared and showed that STPA produces better results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transportation Research Procedia

  • ISBN

  • ISSN

    2352-1457

  • e-ISSN

    2352-1465

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    230-237

  • Název nakladatele

    Elsevier B.V.

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    9. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku