Metodika pro tvorbu efektivního síťového provozního konceptu dálkových linek na Rychlých spojeních a pro tvorbu provozních souborů těchto linek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F22%3A00364430" target="_blank" >RIV/68407700:21260/22:00364430 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika pro tvorbu efektivního síťového provozního konceptu dálkových linek na Rychlých spojeních a pro tvorbu provozních souborů těchto linek
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika se zabývá zejména segmentací nabídky linek dálkové dopravy podle nejvyšší rychlosti nasazených vozidel a podle přepravní funkce, včetně rozlišení na linky vnitrostátní a mezinárodní. Dále je navržena prioritizace časových okrajových podmínek pro konstrukci síťového modelového grafikonu (tj. dopravně-technologické prověření provozního konceptu). Metodika zavádí pojem svazkoprokladu, avšak samotným plánováním kapacity sezabývá spíše z hlediska specifik vysokorychlostní železnice. Metodika představuje nezbytný teoretický základ pro konstrukci výhledového provozního konceptu dálkových linek pro horizont 2030 a pro horizonty, v nichž se počítá se zprovozněním VRT (nad 200 km/h): 2040 a 2050. Vzhledem k zaměření projektu, v rámci něhož vznikla, je metodika koncipována primárně z pohledu objednatele dálkové dopravy, sekundárně z pohledu provozovatele dráhy a přídělce kapacity (v ČR obě tyto úlohy plní jediná organizace – Správa železnic).
Název v anglickém jazyce
Methodology for Design of an Efficient Network Operational Concept for Long-distance Public Transport Lines on High-speed Railways and for Operational Pooling of These Lines
Popis výsledku anglicky
The methodology particularly deals with segmentation of supply of long-distance (rail) public transport lines, according to the highest allowed speed of the deployed rolling stock, and according to transport function, including differentiation between domestic and international public transport lines. Further, a prioritization of temporal boundary conditions is proposed for construction of a network model timetable (i.e. transport-technological examination of the operation concept). The methodology introduces the term speed bundling-inetrposition, but the rail capacity planning is dealt there rather from the high-speed rail point of view. The methodology represents a necessary theoretical basis for design of a prospective operational concept of long-distance (rail) public transport lines for the time horizon 2030 and for the time horizons where operation on high-speed lines (above 200 km/h) is foreseen - 2040 and 2050. Considering the focus of the project within which it was developed, the methodology is conceived primarily from the perspective of the public service orderer of long-distance rail transport, secondarily from the perspective of the rail infrastructure manager and capacity allocating body.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000004" target="_blank" >CK01000004: Efektivní provozní koncept pro Rychlá spojení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů