Effects of Queue Jump Lane on Public Transport: Case Study Using Microsimulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F23%3A00368679" target="_blank" >RIV/68407700:21260/23:00368679 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.2478/logi-2023-0022" target="_blank" >https://doi.org/10.2478/logi-2023-0022</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/logi-2023-0022" target="_blank" >10.2478/logi-2023-0022</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effects of Queue Jump Lane on Public Transport: Case Study Using Microsimulation
Popis výsledku v původním jazyce
Public transport priority is an essential transport engineering technique for the transitionto sustainable urban mobility. This article presents a case study that simulates the effects ofintroducing a queue jump lane followed by a bus lane beyond an intersection compared to adedicated lane only in the section beyond the intersection (without introducing a queue jump lane).The monitored parameters were speed and reliability of public transport. The simulation wasperformed using the PTV Vissim program. The case study was evaluated in terms of publictransport operation, as well as selected effects on other road traffic with the aim to determine theoptimal traffic engineering design and improve public transport operation in practice. This casestudy provides valuable insights into the effects of these priority measures. The results cancontribute to the improvement of public transport operations.
Název v anglickém jazyce
Effects of Queue Jump Lane on Public Transport: Case Study Using Microsimulation
Popis výsledku anglicky
Public transport priority is an essential transport engineering technique for the transitionto sustainable urban mobility. This article presents a case study that simulates the effects ofintroducing a queue jump lane followed by a bus lane beyond an intersection compared to adedicated lane only in the section beyond the intersection (without introducing a queue jump lane).The monitored parameters were speed and reliability of public transport. The simulation wasperformed using the PTV Vissim program. The case study was evaluated in terms of publictransport operation, as well as selected effects on other road traffic with the aim to determine theoptimal traffic engineering design and improve public transport operation in practice. This casestudy provides valuable insights into the effects of these priority measures. The results cancontribute to the improvement of public transport operations.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
LOGI - Scientific Journal on Transport and Logistics
ISSN
2336-3037
e-ISSN
2336-3037
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
239-250
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85174821190