Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effects of Queue Jump Lane on Public Transport: Case Study Using Microsimulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F23%3A00368679" target="_blank" >RIV/68407700:21260/23:00368679 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.2478/logi-2023-0022" target="_blank" >https://doi.org/10.2478/logi-2023-0022</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/logi-2023-0022" target="_blank" >10.2478/logi-2023-0022</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effects of Queue Jump Lane on Public Transport: Case Study Using Microsimulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Public transport priority is an essential transport engineering technique for the transitionto sustainable urban mobility. This article presents a case study that simulates the effects ofintroducing a queue jump lane followed by a bus lane beyond an intersection compared to adedicated lane only in the section beyond the intersection (without introducing a queue jump lane).The monitored parameters were speed and reliability of public transport. The simulation wasperformed using the PTV Vissim program. The case study was evaluated in terms of publictransport operation, as well as selected effects on other road traffic with the aim to determine theoptimal traffic engineering design and improve public transport operation in practice. This casestudy provides valuable insights into the effects of these priority measures. The results cancontribute to the improvement of public transport operations.

  • Název v anglickém jazyce

    Effects of Queue Jump Lane on Public Transport: Case Study Using Microsimulation

  • Popis výsledku anglicky

    Public transport priority is an essential transport engineering technique for the transitionto sustainable urban mobility. This article presents a case study that simulates the effects ofintroducing a queue jump lane followed by a bus lane beyond an intersection compared to adedicated lane only in the section beyond the intersection (without introducing a queue jump lane).The monitored parameters were speed and reliability of public transport. The simulation wasperformed using the PTV Vissim program. The case study was evaluated in terms of publictransport operation, as well as selected effects on other road traffic with the aim to determine theoptimal traffic engineering design and improve public transport operation in practice. This casestudy provides valuable insights into the effects of these priority measures. The results cancontribute to the improvement of public transport operations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LOGI - Scientific Journal on Transport and Logistics

  • ISSN

    2336-3037

  • e-ISSN

    2336-3037

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    239-250

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85174821190