Design of Bus Lane End ahead of Roundabout: Case Study Using Microsimulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F23%3A00367016" target="_blank" >RIV/68407700:21260/23:00367016 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/SCSP58044.2023.10146215" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/SCSP58044.2023.10146215</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP58044.2023.10146215" target="_blank" >10.1109/SCSP58044.2023.10146215</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of Bus Lane End ahead of Roundabout: Case Study Using Microsimulation
Popis výsledku v původním jazyce
Public transport priority is a key transport engineering tool for moving towards sustainable urban mobility. This paper explores the design options for an end of a dedicated bus lane ahead of a single lane roundabout, looking for the optimal design from a public transport perspective. Two possible designs of an end of dedicated lane were simulated using the PTV Vissim program. The parameters of average delay of public transport services and number of unnecessary stops of public transport vehicles were evaluated to determine the optimal design and contribute to a quality for public transport operation in practice.
Název v anglickém jazyce
Design of Bus Lane End ahead of Roundabout: Case Study Using Microsimulation
Popis výsledku anglicky
Public transport priority is a key transport engineering tool for moving towards sustainable urban mobility. This paper explores the design options for an end of a dedicated bus lane ahead of a single lane roundabout, looking for the optimal design from a public transport perspective. Two possible designs of an end of dedicated lane were simulated using the PTV Vissim program. The parameters of average delay of public transport services and number of unnecessary stops of public transport vehicles were evaluated to determine the optimal design and contribute to a quality for public transport operation in practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2023 Smart City Symposium Prague
ISBN
979-8-3503-2162-3
ISSN
2831-5618
e-ISSN
2691-3666
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE Transactions on Acoustics, Speech, and Signal Processing
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
25. 5. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—