Bus Lane End Options Ahead of the Intersection: Case Study Using Microsimulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00375715" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00375715 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/24:00375715
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/SCSP61506.2024.10552681" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/SCSP61506.2024.10552681</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP61506.2024.10552681" target="_blank" >10.1109/SCSP61506.2024.10552681</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bus Lane End Options Ahead of the Intersection: Case Study Using Microsimulation
Popis výsledku v původním jazyce
In today's steadily urbanizing landscape, cities continue to expand at a rapid pace. Alongside the improvement in quality of life, there's a notable increase in the number of private cars. However, the limited capacity of roads in densely populated urban areas remains unchanged. To ensure smooth operation and enhance the quality of public transport as a backbone of urban mobility, the implementation of public transport priority measures is imperative. One such measure is the establishment of dedicated bus lanes. This paper delves into the design options for the endpoint of a dedicated bus lane before an intersection, focusing on the perspective of public transport. Specifically, it examines four different designs for this endpoint, employing simulations conducted through the PTV Vissim program.
Název v anglickém jazyce
Bus Lane End Options Ahead of the Intersection: Case Study Using Microsimulation
Popis výsledku anglicky
In today's steadily urbanizing landscape, cities continue to expand at a rapid pace. Alongside the improvement in quality of life, there's a notable increase in the number of private cars. However, the limited capacity of roads in densely populated urban areas remains unchanged. To ensure smooth operation and enhance the quality of public transport as a backbone of urban mobility, the implementation of public transport priority measures is imperative. One such measure is the establishment of dedicated bus lanes. This paper delves into the design options for the endpoint of a dedicated bus lane before an intersection, focusing on the perspective of public transport. Specifically, it examines four different designs for this endpoint, employing simulations conducted through the PTV Vissim program.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2024 Smart City Symposium Prague (SCSP)
ISBN
979-8-3503-6095-0
ISSN
2831-5618
e-ISSN
2691-3666
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
IEEE-INST ELECTRICAL ELECTRONICS ENGINEERS INC
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
23. 5. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001258546700003