Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bus Lane End Options Ahead of the Intersection: Case Study Using Microsimulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00375715" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00375715 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/24:00375715

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/SCSP61506.2024.10552681" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/SCSP61506.2024.10552681</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP61506.2024.10552681" target="_blank" >10.1109/SCSP61506.2024.10552681</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bus Lane End Options Ahead of the Intersection: Case Study Using Microsimulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In today's steadily urbanizing landscape, cities continue to expand at a rapid pace. Alongside the improvement in quality of life, there's a notable increase in the number of private cars. However, the limited capacity of roads in densely populated urban areas remains unchanged. To ensure smooth operation and enhance the quality of public transport as a backbone of urban mobility, the implementation of public transport priority measures is imperative. One such measure is the establishment of dedicated bus lanes. This paper delves into the design options for the endpoint of a dedicated bus lane before an intersection, focusing on the perspective of public transport. Specifically, it examines four different designs for this endpoint, employing simulations conducted through the PTV Vissim program.

  • Název v anglickém jazyce

    Bus Lane End Options Ahead of the Intersection: Case Study Using Microsimulation

  • Popis výsledku anglicky

    In today's steadily urbanizing landscape, cities continue to expand at a rapid pace. Alongside the improvement in quality of life, there's a notable increase in the number of private cars. However, the limited capacity of roads in densely populated urban areas remains unchanged. To ensure smooth operation and enhance the quality of public transport as a backbone of urban mobility, the implementation of public transport priority measures is imperative. One such measure is the establishment of dedicated bus lanes. This paper delves into the design options for the endpoint of a dedicated bus lane before an intersection, focusing on the perspective of public transport. Specifically, it examines four different designs for this endpoint, employing simulations conducted through the PTV Vissim program.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2024 Smart City Symposium Prague (SCSP)

  • ISBN

    979-8-3503-6095-0

  • ISSN

    2831-5618

  • e-ISSN

    2691-3666

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    IEEE-INST ELECTRICAL ELECTRONICS ENGINEERS INC

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    23. 5. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001258546700003