The development of Autonomous Railway - Lessons Learned
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F23%3A00369436" target="_blank" >RIV/68407700:21260/23:00369436 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The development of Autonomous Railway - Lessons Learned
Popis výsledku v původním jazyce
The paper provides an overview of the ongoing development process of the safety control system for autonomous train operation. In the provided work authors cooperate with a leading signaling systems supplier to apply their knowledge of semi-automated train operation and to analyze and synthesize possibilities and techniques for development and implementation of a system able of substituting necessary train driver activities and responsibilities. A brief overview of the feasible control systems for this task is provided, and challenges in implementation of such a system to provide autonomous operation of trains on grade-of automation levels 3 (driverless, with a train attendant) and 4 (unattended) are analyzed. Finally, the essential building blocks of the proposed safety control system are outlined and their functionality and related data flow is briefly discussed.
Název v anglickém jazyce
The development of Autonomous Railway - Lessons Learned
Popis výsledku anglicky
The paper provides an overview of the ongoing development process of the safety control system for autonomous train operation. In the provided work authors cooperate with a leading signaling systems supplier to apply their knowledge of semi-automated train operation and to analyze and synthesize possibilities and techniques for development and implementation of a system able of substituting necessary train driver activities and responsibilities. A brief overview of the feasible control systems for this task is provided, and challenges in implementation of such a system to provide autonomous operation of trains on grade-of automation levels 3 (driverless, with a train attendant) and 4 (unattended) are analyzed. Finally, the essential building blocks of the proposed safety control system are outlined and their functionality and related data flow is briefly discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000111" target="_blank" >CK01000111: Vývoj vlakového expertního systému plnícího úlohy autonomního vlaku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Means 2023. Part I. Proceedings of the 27th International Scientific Conference
ISBN
—
ISSN
1822-296X
e-ISSN
2351-7034
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
452-457
Název nakladatele
Kaunas University of Technology
Místo vydání
Kaunas
Místo konání akce
Palanga
Datum konání akce
4. 10. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—