GPS jamming detection: ADS-B vs professional detector comparison
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F24%3A00378864" target="_blank" >RIV/68407700:21260/24:00378864 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1016/j.trpro.2024.11.034" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.trpro.2024.11.034</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2024.11.034" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2024.11.034</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
GPS jamming detection: ADS-B vs professional detector comparison
Popis výsledku v původním jazyce
Global Navigation Satellite Systems (GNSS) have become integral to modern aviation, providing essential positioning, navigation, and timing information. However, the increasing reliance on GNSS has made aviation systems vulnerable to radio frequency interference, particularly intentional jamming. This study compares the effectiveness of Automatic Dependent Surveillance-Broadcast (ADS-B) and a professional GNSS interference detector in identifying jamming at Václav Havel Airport Prague. Over a period of one year, 71,417 flights were analysed, and 37 instances of GPS interference were detected using ADS-B data. Eleven of these instances were also detected by the professional detector, highlighting the potential of ADS-B as a supplementary tool for detecting GNSS interference. This research contributes to the ongoing efforts to enhance the resilience of aviation operations against GNSS jamming.
Název v anglickém jazyce
GPS jamming detection: ADS-B vs professional detector comparison
Popis výsledku anglicky
Global Navigation Satellite Systems (GNSS) have become integral to modern aviation, providing essential positioning, navigation, and timing information. However, the increasing reliance on GNSS has made aviation systems vulnerable to radio frequency interference, particularly intentional jamming. This study compares the effectiveness of Automatic Dependent Surveillance-Broadcast (ADS-B) and a professional GNSS interference detector in identifying jamming at Václav Havel Airport Prague. Over a period of one year, 71,417 flights were analysed, and 37 instances of GPS interference were detected using ADS-B data. Eleven of these instances were also detected by the professional detector, highlighting the potential of ADS-B as a supplementary tool for detecting GNSS interference. This research contributes to the ongoing efforts to enhance the resilience of aviation operations against GNSS jamming.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transportation Research Procedia
ISBN
—
ISSN
2352-1465
e-ISSN
2352-1465
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
328-336
Název nakladatele
Elsevier B.V.
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
23. 10. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—