Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Baseline Travel Demand for Digital Twins: Exploring Offline OD Estimation Methods for Drivers, Cyclists, and Pedestrians

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F24%3A00379138" target="_blank" >RIV/68407700:21260/24:00379138 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://aetransport.org/past-etc-papers/conference-papers-2024?abstractId=8449&state=b" target="_blank" >https://aetransport.org/past-etc-papers/conference-papers-2024?abstractId=8449&state=b</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Baseline Travel Demand for Digital Twins: Exploring Offline OD Estimation Methods for Drivers, Cyclists, and Pedestrians

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Understanding travel demand patterns is crucial for effective traffic management, policy-making, and transportation evaluations. Digital twins have emerged as a significant tool in tackling this challenge, where accurate traffic simulation outcomes depend on high-quality data. Essential to most transportation analysis is the knowledge of road users’ origin and destination (OD), enabling route planning, traffic pattern assessment, and system optimization. This information is typically represented in an Origin-Destination (OD) matrix. However, direct observation of every traveler’s origins and destinations is impractical, necessitating the estimation of time-dependent OD flows from available data — a persistent challenge in the field. Direct methods like measurements, interviews, or surveys are often too costly and challenging to implement. Instead, aggregation methods using traffic counts and other data sources offer reasonable estimates. This paper reviews several approaches for estimating OD matrices for vehicles, bicycles, and pedestrians. This review considers various data sources, methodologies, and preprocessing techniques tailored to each mode of transportation. Subsequently, we propose an integrated framework for OD estimation across these modes, factoring in the unique travel demand influencers and available data for each. We acknowledge practical constraints and provide a meaningful contribution to demand modeling that serves as a baseline for digital twins

  • Název v anglickém jazyce

    Baseline Travel Demand for Digital Twins: Exploring Offline OD Estimation Methods for Drivers, Cyclists, and Pedestrians

  • Popis výsledku anglicky

    Understanding travel demand patterns is crucial for effective traffic management, policy-making, and transportation evaluations. Digital twins have emerged as a significant tool in tackling this challenge, where accurate traffic simulation outcomes depend on high-quality data. Essential to most transportation analysis is the knowledge of road users’ origin and destination (OD), enabling route planning, traffic pattern assessment, and system optimization. This information is typically represented in an Origin-Destination (OD) matrix. However, direct observation of every traveler’s origins and destinations is impractical, necessitating the estimation of time-dependent OD flows from available data — a persistent challenge in the field. Direct methods like measurements, interviews, or surveys are often too costly and challenging to implement. Instead, aggregation methods using traffic counts and other data sources offer reasonable estimates. This paper reviews several approaches for estimating OD matrices for vehicles, bicycles, and pedestrians. This review considers various data sources, methodologies, and preprocessing techniques tailored to each mode of transportation. Subsequently, we propose an integrated framework for OD estimation across these modes, factoring in the unique travel demand influencers and available data for each. We acknowledge practical constraints and provide a meaningful contribution to demand modeling that serves as a baseline for digital twins

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ETC Conference Papers 2024

  • ISBN

  • ISSN

    2313-1853

  • e-ISSN

    2313-1853

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Association for European Transport

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Antwerp

  • Datum konání akce

    18. 9. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku