Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití 3dimenzionálního modelování pro výpočet regionální matice poptávky po dopravě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F07%3A%230000119" target="_blank" >RIV/44994575:_____/07:#0000119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The using of 3-dimensional modeling for the calculation of regional transport demand matrix

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The traffic demand matrix is important data source for a traffic impact assessment and proposal of measures. Matrix can identify from and to where and why people travel and relations between traffic origins and destinations. The 2-dimensional trip distribution is common method based on traffic production and attraction and function of distance or travel time between all zone pairs. The paper presents 3-dimensional modelling, where transport demand between districts known from Population Census has beenused as 3rd dimension. This takes into account fact that the demand inside a district is stronger than inter-district demand. The modelling has been performed by EMME/2 and it allows usage of more realistic transport demand matrices for certain trip type(commuting). The result matrix is input for model network assignment and calculation of traffic volumes and emissions, creation of model scenarios and evaluation of planned measures from the viewpoint of its environmental impacts.

  • Název v anglickém jazyce

    The using of 3-dimensional modeling for the calculation of regional transport demand matrix

  • Popis výsledku anglicky

    The traffic demand matrix is important data source for a traffic impact assessment and proposal of measures. Matrix can identify from and to where and why people travel and relations between traffic origins and destinations. The 2-dimensional trip distribution is common method based on traffic production and attraction and function of distance or travel time between all zone pairs. The paper presents 3-dimensional modelling, where transport demand between districts known from Population Census has beenused as 3rd dimension. This takes into account fact that the demand inside a district is stronger than inter-district demand. The modelling has been performed by EMME/2 and it allows usage of more realistic transport demand matrices for certain trip type(commuting). The result matrix is input for model network assignment and calculation of traffic volumes and emissions, creation of model scenarios and evaluation of planned measures from the viewpoint of its environmental impacts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1F54H%2F099%2F520" target="_blank" >1F54H/099/520: METODIKA STANOVENÍ EMISNÍHO TOKU SILNIČNÍ DOPRAVY PRO SLEDOVÁNÍ, HODNOCENÍ A ŘÍZENÍ KVALITY OVZDUŠÍ</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10th International Scientific Conference Mobilita ?07

  • ISBN

    978-80-227-2648-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    135-140

  • Název nakladatele

    Vydavateľstvo STU

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    24. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku