Využití 3dimenzionálního modelování pro výpočet regionální matice poptávky po dopravě
Popis výsledku
Mezi nejdůležitější údaje pro posouzení dopravy v zatíženém území a návrhy zlepšujících opatření patří matice dopravních vztahů. Matice dá odpověď na otázku odkud, kam a kolik lidí se v území přepravuje a identifikuje vztahy mezi zdroji a cíli dopravy. Při běžně užívaném dvourozměrném modelování se používá produkce a atraktivita zón a nějaká funkce vzdálenosti nebo cestovního času mezi jednotlivými zónami. Příspěvek prezentuje využití třírozměrného modelování, kdy jako "třetí rozměr" byly využity meziokresní vztahy v rámci kraje, zjištěné ze SLDB. Tento "třetí rozměr" zohledňuje když vztahy uvnitř okresu jsou silnější než meziokresní vztahy. Modelování bylo prováděno v prostředí kanadského programu EMME/2 a umožnilo vznik "realističtější" matice dopravních vztahů pro určitý typ cesty (do zaměstnání). Výsledná matice tvoří podklad pro další procesy, tj. zatěžování modelové sítě, tvorba modelových scénářů rozvoje území a hodnocení plánovaných staveb a opatření z hlediska dopravy a jejího
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The using of 3-dimensional modeling for the calculation of regional transport demand matrix
Popis výsledku v původním jazyce
The traffic demand matrix is important data source for a traffic impact assessment and proposal of measures. Matrix can identify from and to where and why people travel and relations between traffic origins and destinations. The 2-dimensional trip distribution is common method based on traffic production and attraction and function of distance or travel time between all zone pairs. The paper presents 3-dimensional modelling, where transport demand between districts known from Population Census has beenused as 3rd dimension. This takes into account fact that the demand inside a district is stronger than inter-district demand. The modelling has been performed by EMME/2 and it allows usage of more realistic transport demand matrices for certain trip type(commuting). The result matrix is input for model network assignment and calculation of traffic volumes and emissions, creation of model scenarios and evaluation of planned measures from the viewpoint of its environmental impacts.
Název v anglickém jazyce
The using of 3-dimensional modeling for the calculation of regional transport demand matrix
Popis výsledku anglicky
The traffic demand matrix is important data source for a traffic impact assessment and proposal of measures. Matrix can identify from and to where and why people travel and relations between traffic origins and destinations. The 2-dimensional trip distribution is common method based on traffic production and attraction and function of distance or travel time between all zone pairs. The paper presents 3-dimensional modelling, where transport demand between districts known from Population Census has beenused as 3rd dimension. This takes into account fact that the demand inside a district is stronger than inter-district demand. The modelling has been performed by EMME/2 and it allows usage of more realistic transport demand matrices for certain trip type(commuting). The result matrix is input for model network assignment and calculation of traffic volumes and emissions, creation of model scenarios and evaluation of planned measures from the viewpoint of its environmental impacts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
10th International Scientific Conference Mobilita ?07
ISBN
978-80-227-2648-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
135-140
Název nakladatele
Vydavateľstvo STU
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
24. 5. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—
Základní informace
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
Rok uplatnění
2007