Využití 3dimenzionálního modelování pro výpočet regionální matice poptávky po dopravě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F07%3A%230000119" target="_blank" >RIV/44994575:_____/07:#0000119 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The using of 3-dimensional modeling for the calculation of regional transport demand matrix
Popis výsledku v původním jazyce
The traffic demand matrix is important data source for a traffic impact assessment and proposal of measures. Matrix can identify from and to where and why people travel and relations between traffic origins and destinations. The 2-dimensional trip distribution is common method based on traffic production and attraction and function of distance or travel time between all zone pairs. The paper presents 3-dimensional modelling, where transport demand between districts known from Population Census has beenused as 3rd dimension. This takes into account fact that the demand inside a district is stronger than inter-district demand. The modelling has been performed by EMME/2 and it allows usage of more realistic transport demand matrices for certain trip type(commuting). The result matrix is input for model network assignment and calculation of traffic volumes and emissions, creation of model scenarios and evaluation of planned measures from the viewpoint of its environmental impacts.
Název v anglickém jazyce
The using of 3-dimensional modeling for the calculation of regional transport demand matrix
Popis výsledku anglicky
The traffic demand matrix is important data source for a traffic impact assessment and proposal of measures. Matrix can identify from and to where and why people travel and relations between traffic origins and destinations. The 2-dimensional trip distribution is common method based on traffic production and attraction and function of distance or travel time between all zone pairs. The paper presents 3-dimensional modelling, where transport demand between districts known from Population Census has beenused as 3rd dimension. This takes into account fact that the demand inside a district is stronger than inter-district demand. The modelling has been performed by EMME/2 and it allows usage of more realistic transport demand matrices for certain trip type(commuting). The result matrix is input for model network assignment and calculation of traffic volumes and emissions, creation of model scenarios and evaluation of planned measures from the viewpoint of its environmental impacts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F54H%2F099%2F520" target="_blank" >1F54H/099/520: METODIKA STANOVENÍ EMISNÍHO TOKU SILNIČNÍ DOPRAVY PRO SLEDOVÁNÍ, HODNOCENÍ A ŘÍZENÍ KVALITY OVZDUŠÍ</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
10th International Scientific Conference Mobilita ?07
ISBN
978-80-227-2648-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
135-140
Název nakladatele
Vydavateľstvo STU
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
24. 5. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—