Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parking Capacity Implementation Evaluation Tool

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F24%3A00380448" target="_blank" >RIV/68407700:21260/24:00380448 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.14311/NNW.2024.34.013" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/NNW.2024.34.013</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2024.34.013" target="_blank" >10.14311/NNW.2024.34.013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parking Capacity Implementation Evaluation Tool

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a novel tool for optimising residential parking allocation in urban environments using linear programming techniques. The tool addresses the growing challenge of parking space management in cities by quantifying parking utilisation and accessibility. It employs a unique application of the transport problem from Graph Theory to allocate parking supply to household demand while considering real-world constraints such as walking distances and infrastructure limitations. The methodology involves the pre-processing of supply, demand, and distance matrix data, followed by an optimization process that minimises total walking distance and penalises unmet demand. The tool’s effectiveness is demonstrated through an experiment in the Czech town of Slan´y, showcasing its ability to evaluate current parking situations and assess the impact of potential changes in parking supply. Key outputs include the percentage of satisfied demand, utilization rates of parking supply, and detailed allocation maps. This approach provides urban planners and policymakers with valuable insights for developing efficient and sustainable parking solutions, while also highlighting areas for further research in data preparation and model refinement.

  • Název v anglickém jazyce

    Parking Capacity Implementation Evaluation Tool

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a novel tool for optimising residential parking allocation in urban environments using linear programming techniques. The tool addresses the growing challenge of parking space management in cities by quantifying parking utilisation and accessibility. It employs a unique application of the transport problem from Graph Theory to allocate parking supply to household demand while considering real-world constraints such as walking distances and infrastructure limitations. The methodology involves the pre-processing of supply, demand, and distance matrix data, followed by an optimization process that minimises total walking distance and penalises unmet demand. The tool’s effectiveness is demonstrated through an experiment in the Czech town of Slan´y, showcasing its ability to evaluate current parking situations and assess the impact of potential changes in parking supply. Key outputs include the percentage of satisfied demand, utilization rates of parking supply, and detailed allocation maps. This approach provides urban planners and policymakers with valuable insights for developing efficient and sustainable parking solutions, while also highlighting areas for further research in data preparation and model refinement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Neural Network World

  • ISSN

    1210-0552

  • e-ISSN

    2336-4335

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    243-262

  • Kód UT WoS článku

    001387819600002

  • EID výsledku v databázi Scopus