Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Východiska pro návrh koeficientu parkovacích minim v Návrhu územního plánu města Brna

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU150698" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU150698 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.silnicnispolecnost.cz/casopis/" target="_blank" >https://www.silnicnispolecnost.cz/casopis/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Východiska pro návrh koeficientu parkovacích minim v Návrhu územního plánu města Brna

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nový územní plán města Brna (ÚPmB) si klade za cíl vytvořit podmínky pro rozvoj tzv. města krátkých vzdáleností. Díky dobře namíchaným funkcím využití území a zahuštěním zástavby (například přestavbou brownfieldů a možnou přestavbou nízkopodlažní zástavby) by měla v Brně vznikat taková zástavba, která umožní většinu běžných potřeb svých obyvatel zajistit pěší chůzí, na kole nebo ekonomicky udržitelnou hromadnou dopravou. Urbanismus však není jediným nástrojem, který ovlivní budoucí provoz ve městě. Vedle samotného plánu rozvoje dopravní sítě je zásadní i nastavení tzv. minimálních požadavků na výstavbu parkovacích a odstavných stání. Ty jsou nakonec hlavním nástrojem řízení poptávky po dopravě a územní plán je má ovlivnit na základě své dopravní politiky nastavením koeficientu automobilizace (ka) dle platné ČSN 73 6110. Jak a na základě jakých podkladů se s tímto úkolem vypořádal Návrh územního plánu města Brna shrnuje tento článek.

  • Název v anglickém jazyce

    Baseline for the Design of Minimum Parking Coefficients in the Master Plan Proposal of the City of Brno

  • Popis výsledku anglicky

    The new Master Plan of the city of Brno (ÚPmB) aims to create conditions for the development of so-called 'short-distance cities.' Thanks to well-integrated land use functions and densification of development (e.g., through the redevelopment of brownfields and possible conversion of low-rise buildings), Brno should see the emergence of urban areas where the majority of residents' everyday needs can be met by walking, cycling, or economically sustainable public transportation. However, urban planning is not the sole tool that will shape future mobility in the city. In addition to the development plan for the transportation network, setting minimum requirements for parking and storage facilities is crucial. These requirements are ultimately the main tool for managing transportation demand, and the master plan aims to influence them based on its transportation policy by setting the car ownership coefficient (ka) according to the applicable standard ČSN 73 6110. This article summarizes how the Proposal of the Master Plan of the City of Brno addresses this task and on what basis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    84

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    19-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus