Fatigue Crack Growth History in Concept of Damage Tolerance of Aircraft Structures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21340%2F07%3A00134923" target="_blank" >RIV/68407700:21340/07:00134923 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fatigue Crack Growth History in Concept of Damage Tolerance of Aircraft Structures
Popis výsledku v původním jazyce
The knowledge of the real history of fatigue process is very valuable for design, development and reliable operation of structures exposed to the time-variable loading service conditions. Information of this type is encoded in the fracture surface morphology. It is possible to decode this information by means of quantitative fractography and transform it into the form interesting from engineering point of view. Importance and irreplaceable role of the fractographic analysis is illustrated by some case studies dealing with the full-scale fatigue tests of aircraft structure parts.
Název v anglickém jazyce
Fatigue Crack Growth History in Concept of Damage Tolerance of Aircraft Structures
Popis výsledku anglicky
The knowledge of the real history of fatigue process is very valuable for design, development and reliable operation of structures exposed to the time-variable loading service conditions. Information of this type is encoded in the fracture surface morphology. It is possible to decode this information by means of quantitative fractography and transform it into the form interesting from engineering point of view. Importance and irreplaceable role of the fractographic analysis is illustrated by some case studies dealing with the full-scale fatigue tests of aircraft structure parts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Damage Tolerance of Aircraft Structures
ISBN
978-90-90-22002-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Delft University of Technology
Místo vydání
Delft
Místo konání akce
Delft
Datum konání akce
25. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—